Aquest cap de setmana es va celebrar la primera Game Jam interuniversitària, organitzada per l’estudi de videojocs King, que va reunir fins a 8 equips de 4 universitats diferents per desenvolupar videojocs i experiències digitals amb la diversitat social i la inclusió com a temàtiques. Dos equips d’ENTI-UB, ‘Banana Split’ i ‘Thundercloud’, van competir amb sis equips més d’altres universitats de videojocs, el TecnoCampus (UPF), la UPC i laSalle (URL).

L’esdeveniment va començar el dissabte a les 9 h del matí i va finalitzar el diumenge a les 15.00 h de la tarda, i va tenir lloc al Canòdrom de Game BCN. Dues jornades molt intenses on els alumnes van treballar en equip per desenvolupar els seus projectes.

Amb l’ajuda de professors i professionals de la indústria que realitzaven tasques de mentoring, l’equip ‘Banana Split’ va desenvolupar el joc ‘Cio: The Game’, desenvolupat amb Unity, un joc cooperatiu de dues persones amb l’objectiu de formar cadenes de gent humana amb art cartoon.

Per altra banda, l’equip ‘Thundercloud’ va desenvolupar  el joc per dispositius mòbils tipus puzle ‘Cel Till The End’, on una cèl·lula havia d’intentar propagar-se fins que al final el jugador se n’adona que era realment un virus.

Un jurat format per 8 persones, 1 per cada universitat i 4 de l’estudi King van valorar tots els projectes i van premiar als guanyadors.

Oscar García Pañella, director acadèmic d’ENTI-UB valora així aquesta activitat: “Va ser una experiència molt positiva i enriquidora, els alumnes van treballar estoicament tota la nit i l’organització va ser fantàstica.”

L’esdeveniment va comptar també amb la col·laboració dels professors d’ENTI-UB, Ruth Contreras, Jordi Radev, i Ismael Navales que conjuntament amb  Daniel Fernández, ex-alumne d’ENTI-UB, van ser mentors de la Game Jam.