• 12 maig, 2016

En el context del projecte GameBIZ, ENTI-UB es troba a l’avantsala d’activar un concepte innovador de preincubació i emprenedoria des de la mateixa universitat: l’espai ENTI PRO, on els alumnes duran a terme un aprenentatge actiu i assoliran experiència laboral abans d’acabar els estudis. I de cara a fer-ho, res millor que seguir l’exemple dels experts, en aquest cas: el Dutch Game Garden d’Utrecht, una incubadora de gaming pionera a Europa.

Des d’ENTI-UB observem aquest model europeu per dissenyar el nostre, de cara a garantir ocupabilitat i futur dels nostres alumnes, a més, establint connexió amb el teixit industrial real, local i internacional. El pas següent és desenvolupar eines per materialitzar-ho. Anem cap a un model SHERPA on l’alumnat, per grups i assumint rols reals, esdevé emprenedor al darrer curs al centre i lluita per obtenir un pilot que els permeti enlairar-se. I cal acompanyar-los. D’aquí el SHERPA, mentor o coach i les eines que pot utilitzar per dinamitzar les reunions amb el grup i de vegades, amb un client real, segons el cas.

ENTI-UB proposa un model de treball (el que implementarem a ENTI PRO), així com, diverses eines, de les quals, s’acaba seleccionant una per implantar: un joc de cartes que serveix per dinamitzar reunions (sherpa-alumnat-client), capturant mals comportaments (actitudinal) i neutralitzant-los amb formació (aprenentatge i canvi comportamental). Es tracta de gamificar l’aprenentatge, l’educació en definitiva. I promoure hàbits i més garantia d’èxit.

A ENTI-UB pensem en el futur dels nostres estudiants; per això, apostem per l’espai ENTI PRO per ajudar-te i donar impuls als teus projectes.