• 1 octubre, 2015

L’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB), centre adscrit a la Universitat de Barcelona, col·laborarà amb La Fundació Planeta Imaginario, durant aquest curs 2015-2016, en el desenvolupament d’apps orientades a la teràpia amb infants amb autisme i altres trastorns de l’aprenentatge, sota les recomanacions clíniques de terapeutes i supervisors.

L’enfocament formatiu d’ENTIUB és eminentment pràctic. Per això, els seus alumnes des d’un principi, aprenen a crear jocs i altres aplicacions. Moltes d’aquestes apps posen un especial interès en jocs orientats a finalitats socials, per aprendre jugant, jocs que reforcin els bons hàbits i recolzin minories desfavorides o més necessitades.

Precisament, un dels camps on més avenços s’estan produint en les teràpies per a persones amb TEA és el tecnològic. L’efectivitat d’eines com l’iPad per a l’aprenentatge en general i específicament per a persones amb TEA, rep ja el suport de nombroses investigacions, i la simpatia de molts professionals que les fan servir en la seva pràctica diària: professors d’educació especial, terapeutes ocupacionals, psicòlegs, logopedes, etc.

Així doncs, gràcies a la col·laboració entre ENTI-UB i Planeta Imaginario posem el nostre granet de sorra per millorar la qualitat de vida dels infants amb autisme i les seves famílies. Si vols conèixer totes les novetats en aquest tema, us recomanem: Planeta Imaginario Apps. Aquí podreu consultar tots els projectes que tenen en marxa i les novetats amb la finalitat de millorar la nostra pràctica diària amb els infants i l’atenció vers les famílies.