• 18 gener, 2016

Del 7 al 9 de setembre, Barcelona acollirà la vuitena Conferència Internacional en Mons Virtuals i Aplicacions per a Serious Games, on es donaran a conèixer les noves modalitats en Realitat Augmentada (AR) i Realitat Virtual (VR), entre molts altres aspectes. L’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB) organitzarà aquest gran certamen amb la participació del Director Acadèmic d’ENTI-UB, Òscar Garcia Pañella, al Comitè Tècnic, i amb el professor d’ENTI-UB, Alun Evans com a coordinador.

L’objectiu de VSGames 2016 és el d’aportar rigor teòric i acadèmic a tot allò relacionat amb els  Serious Games i la realitat virtual. Una de les problemàtiques que ha d’afrontar aquest sector és la d’adaptar-se a la constant aparició de nous hardwares i solucions tecnològiques que dificulten el desenvolupament d’aquest tipus de tecnologies. Precisament, en aquesta vuitena edició es pretén afrontar aquest repte, donant un major protagonisme a aquells projectes o intervencions vinculats amb les noves tecnologies com la realitat augmentada o la realitat virtual.

Enguany, VS-Games 2016 acollirà projectes o presentacions sobre els següents àmbits temàtics: Ambients virtuals; Realitat augmentada; Game design; Animació per a Serious Games i mons virtuals; Metodologies de Serious Games; Aspectes interactius; Tècniques de visualitzacióEducació i aprenentatge; Jocs multimèdia, Casos d’estudi en Serious Games i jocs virtuals;  Gamificació, interfícies, etc. A més, es comptarà amb dos destacats ponents: Brian Goldiez (Universitat de Florida) i Anthony Brooks (Universitat d’Aalborg).

Com hem comentat, VS-Games 2016 tindrà lloc a Barcelona (CosmoCaixa). Una ciutat que no només és una de les joies del Mediterrani, sinó que també esdevé un emplaçament idoni pel desenvolupament i la recerca de jocs aplicats, amb una gran quantitat d’estudis AAA, una dotzena de startups i molts cursos universitaris especialitzats en videojocs. Sent ENTI-UB la pionera en oferir el primer Grau i Cicle especialitzat en videojocs, Serious Games i entreteniment temàtic.

Finalment, cal destacar que els millors projectes es publicaran a l’edició especial de la revista Springer journal Virtual Reality. Si vols participar-hi, encara ets a temps, pots lliurar el teu projecte abans del 25 de març.

En aquest enllaç, pots consultar tota la informació sobre la propera edició de VS-Games 2016.