• 2 octubre, 2015

Del 17 al 18 de setembre, es va celebrar la conferència anual SATE de la TEA (Themed Entertainment Association) a la Universitat Carnegie Mellon de Pittsburgh (Pennsilvània, EE.UU), un important esdeveniment sobre la creació i disseny de videojocs que va comptar amb la participació de destacats professionals del sector.

Entre els ponents participants, cal destacar la intervenció de Richard Hebert amb uns originals neuro-sensors inclosos. Hebert és coordinador acadèmic i professor d’ENTI-UB, i es va centrar en aspectes tecnològics i de neurociència, aconseguint captar l’atenció del nombrós públic assistent.

A nivell curricular, Richard Herbert compta amb una àmplia experiència com a developer, programador, artista 3D, analista i director de projectes. En els darrers 15 anys, ha desenvolupat més de 700 projectes. Dos destacats són: el ‘MediaLab La Salle’, un laboratori singular centrat en AR, VR, videojocs i mocap, i ‘BLOOM’, un centre de tecnologia d’última generació, centrat en les tecnologies emergents i 3D. Actualment, Herbert ha posat el seu focus en instal·lacions interactives HCI, BCI, AR, VR, gamificació i wearables. Així com també, en impulsar una nova generació de creatius.

Així doncs, al llarg d’aquests dos dies de durada del SATE, es van desenvolupar sis sessions amb sis ponents de luxe que es van endinsar en diversos aspectes sobre el disseny de videojocs, incorporant les darreres tendències d’aquesta indústria. A banda de Richard Herbert, també es va comptar amb altres destacats ponents com per exemple: Matt Earnest, Thomas Fo, Deanna Francl, James Grady i Chris Russell que van abordar diversos aspectes entorn el món dels videojocs. Des de l’storytelling,  l’arquitectura a aspectes tecnològics.

La conferència anual SATE de TEA, partner d’ENTI-UB, va néixer el 2007 amb l’objectiu de fomentar el diàleg professional sobre el disseny a partir de l’experiència. De fet, l’acrònim SATE significa Storytelling + Arquitectura + Tecnologia = Experiència. SATE també fa referència a una cultura de col·laboració en la producció, on dissenyadors, tecnòlegs, fabricants, desenvolupadors i operadors treballen, des de les primeres etapes d’un projecte, en estreta col·laboració i en una estructura d’equip més horitzontal que jeràrquica. Cal destacar que ENTI-UB i la TEA han signat un conveni per a l’ensenyament de la tematització d’espais des de 2013. Això ha facilitat als estudiants poder fer pràctiques en aquest sector.

En aquest enllaç podeu veure les fotografies d’aquesta interessant jornada.