• 21 maig, 2013

EN L’ACTUALITAT ESTAN apareixent noves formes de negoci. Un exponent claríssim d’aquesta realitat és la gamificació, l’ús del pensament i elements de joc en àrees com el màrqueting, els recursos humans, la salut, l’e-commerce, l’educació o el desenvolupament personal.

 

JUGAR ÉS SERIÓS, els qui ens llegiu probablement ho teniu clar. No només s’adquireixen habilitats personals i serveixen com a eines d’aprenentatge, de creixement personal, de reconeixement de límits i fortaleses, sinó que avui en dia està despertant un enorme interès en diferents àmbits empresarials, cadascú per motius diferents.

 

EN AQUEST SENTIT, la prestigiosa consultora de les tecnologies de la informació, Gartner, suggereix que més del 70% de les empreses del rànquing Global 2000 de Forbes (les més importants del món) hauran aplicat la gamificació cap a l’any 2015. Es creu que la gamificació pot innovar processos clau que milloren propostes de valor i maximitzen l’eficiència de les infraestructures.

 

LA GAMIFICACIÓ VA ACONSEGUIR colar-se en l’informe ‘Hype Cycle de tecnologies emergents 2011’ de Gartner (‘Hype Cycle for Emerging Technologies 2011’), Gartner també adverteix als seus clients que siguin pacients, ja que creu que la gamificació aconseguirà l’altiplà de productivitat (‘plateau of productivity’) d’aquí d’uns 5 a 10 anys.

 

Ens trobem, doncs, davant una realitat de futur immediat.

 

SOBRE LES POSSIBILITATS D’AQUESTA REALITAT versarà el proper Gamification world congress el 20 i 21 de juny de 2013 a Madrid que comptarà amb empreses reconegudes i que aposten per la innovació del sector. Us n’anirem informant.