• 31 juliol, 2017

L’explosió del món de les noves tecnologies ha comportat una gran varietat de conceptes desconeguts per a la gran part del públic. Un d’ells és la monetització, és a dir, les diferents tècniques que podem emprar per treure rendiment econòmic dels nostres continguts digitals.

Al Màster en Producció i Emprenedoria de Continguts Digitals aprendràs les eines per analitzar el teu públic objectiu i així poder trobar l’estratègia de monetització que millor s’adapti al teu producte. Comptar amb una estratègia clara i adequada a les teves necessitats és la forma més eficaç i rendible per fer negoci amb els teus continguts.

Entre les diferents formes de monetitzar un producte podem trobar exemples com el model freemium o free-to-play, en el qual es pot accedir de forma gratuïta a una part del nostre contingut i després passar a un nivell més avançat o especialitzat amb el pagament, molt comú en continguts que inclouen gamificació.

Un altre model similar a aquest seria el paywall, en el qual després de poder gaudir d’una part del producte de forma gratuïta l’accés a la resta s’obté mitjançant un pagament. Sense oblidar als anuncis o banners que puguem incloure o, fins i tot, la generació de leads per a la venda de dades a tercers.

Gràcies a la formació holística del nostre màster comptaràs amb els recursos adequats per adaptar el teu contingut a l’economia digital. A més, aprendràs a ajustar la monetització al teu storytelling i als diferents elements transmèdia per crear un producte que generi rendiment econòmic el més aviat possible.

Si vols conèixer més a fons la forma de monetitzar els teus continguts digitals estudia el nou Màster en Producció i Emprenedoria de Continguts Digitals a ENTI-UB, la Universitat del Videojoc.