Pel cas del timeline que presentem aquesta setmana, el nostre alumnat ENTI de primer curs va decidir fer un anàlisi retrospectiu del paper de la dona com a personatge èpic i potent al llarg de la història dels videojocs.
Molts dels grans títols s’han beneficiat de la presència de personatges femenins com la Princesa Peach de Super Mario, Chun Lee de Street Fighter, Lara Croft de Tomb Raider, Alma de FEAR o la tot poderosa Alice!. Personatges rellevants amb grans poders i sempre enfrontant-se “al costat
fosc”…o no!

El projecte pertany a l’assignatura d’Història dels Videojocs de ENTI. Els projectes de “timeline” suposen un anàlisi documental al llarg del temps gràcies als quals hem explorat alguns títols rellevants del mon del joc, del videojoc i del joc aplicat des dels anys 60 del segle XX.

En aquest sentit, l’alumnat ENTI de la classe de primer curs es va agrupar en “clans” de 5 persones que havien de decidir temàtica. Entre les disponibles, en genèric: videojocs de plataformes, carreres, “marcianitos”, aventures gràfiques, d’estratègia, en primera persona, etc. i jocs aplicats (Serious Games) en camps diversos i de molt interès i impacte com la medicina (Games 4 Health), l’educació (Edugames), la fisioteràpia i els esports (Exergames), la Neurociència (Braingames), els mitjans de comunicació i el periodisme (Newsgames), la publicitat (Advergames), etc.

Els nostres alumnes ENTI es decidiren finalment per temàtiques com els jocs en primera persona, jocs de rol, jocs amb personatges femenins i jocs en salut, per comentar-ne alguns.

Escollida la temàtica, els “clans” d’estudiants haurien d’examinar almenys 50 títols distints, provar que havien jugat a almenys la meitat al llarg del procés de recerca i treballar un pòster i un vídeo promocional de 30 segons del seu treball (aquest darrer, un “teaser” de producció pròpia) amb estètica pròpia i original així com un bon acabat professional.

Se’ls avaluarien característiques i prestacions com la estructura del mural (infografía), la facilitat de lectura i intel•ligibilitat del que s’exposava i la coherència dels exemples seleccionats. A ENTI sempre des de l’aprenentatge “fent”, el realisme i l’aplicació així com el ”Above & Beyond!!!”.

 

Assignatura: Història dels Videojocs
Curs: Primer
Professor/a: Dr. Oscar García Pañella