Chicken Evasion, un emocionant joc 2D realitzat per tres alumnes de 3r del Grau en Developer

Avui volem presentar un joc realitzat el passat curs acadèmic per tres alumnes d’ENTI-UB, Joan Costa, David García i Emilià Urgell, llavors estudiant el tercer any del Grau en Continguts Digitals Interactius o Developer.

Aquest projecte, el van dur a terme des de l’assignatura Projecte III, guiada actualment pel professor Isidro Navarro, on els estudiants treballen en equip creant aplicacions interactives de realitat virtual i augmentada.

Chicken Evasion és un joc 2D encasellat dins de les categoríes d’estratègia, puzzle i “stealth” o sigil, desenvolupat per a diferents plataformes, tant per PC com per plataformes mòvils i els seus diferents sistemes operatius.

El joc ens planteja la situació del protagonista, anomenat Fry D., el qual és un pollastre que després d’haver viscut feliç i envoltat de naturalesa a la seva granja, un dia, de manera inesperada, se l’emporten junt amb els seus amics en una misteriosa furgoneta, que acabarà amb la seva vida despreocupada.

En arribar al lloc de destí, la cuina d’un dels millors hotels de luxe de Barcelona, coneixen a un gall ancià el qual els alerta que el seu futur està entre les mans del públic més selecte de la ciutat. Tot i així, Fry D. no perd l’esperança.

En aquest punt de l’història és on s’iniciarà el jugador, transformat en el personatge principal, el qual haurà de lluitar per aconseguir superar tots els nivells del joc i, així, poder arribar al terrat de l’edifici, on trobarà la via d’escapatòria al món lliure que tant ha anhelat.

Per últim, hem volgut realitzar unes preguntes als components del grup, per tal d’apropar-nos més a les seves concepcions i propòsits en el món dels videojocs.

  • D’on vau treure la idea per a la temàtica del videojoc?

Buscàvem realitzar un joc de puzles amb una dificultat progressiva i, que expliqués alguna història tràgica i a l’hora còmica, d’aquí va sorgir que el protagonista fos una gallina.
Un cop establert el personatge principal, imaginar-nos la narrativa va ser molt més fàcil.  Ens va semblar bastant curiosa i divertida, com per transmetre el que buscàvem des d’un principi.

  • Quan vau decidir que us volíeu dedicar al desenvolupament dels videojocs?

Cadascú te els seus motius personals però, en tots els casos, podem dir que els videojocs sempre han format part de la nostra vida i ens han donat unes eines per veure i entendre el món amb una visió única.
A més, entendre com és el seu procés de producció i desenvolupament, és un interès que compartíem des d’abans d’entrar a l’escola.

  • Quines qualitats creieu que ha de tenir un perfil developer de videojocs?

No hi ha jocs si no t’agrada fer-ne, per tant, és una feina que està al servei de l’interès i les ganes de l’autor o els autors, que requereix ser organitzat i realista, i demostrar aptituds de treball en equip.

  • A quin tipus de jocs soleu jugar i quins són els millors per a vosaltres?

En quant als gèneres que més ens agraden, en el cas d’en Joan, les carreres són el seu gènere preferit, seguit dels jocs de plataformes i les aventures gràfiques. Però en el cas del David, els jocs competitius PVP son els que més gaudeix.

Per a fer una especial menció de jocs en concret, anomenaríem Mario Kart, The Legend of Zelda, Battlefield 3 i Life Is Strange.

  • Què és el que més us agrada del vostre treball? 

Treballar en aquest sector té moltes coses bones però, segurament, el fet que més ens agrada és poder compartir les nostres idees i rebre una resposta de la gent, explicant-nos que els ha suposat jugar i divertir-se amb les nostres històries.

Descarrega’l a Google Play