El passat curs 2015/2016 vam acollir la segona jornada del DemoDay d’ENTI, on es van exposar els millors projectes de videojocs i Serious Games dels alumnes del Grau Developer i del Cicle en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, donant l’oportunitat als equips de ser coneguts per algunes de les empreses representants del sector.

Aquí mostrem un dels millors projectes presentats a l’esdeveniment escollits pel professorat, de la mà dels alumnes, del Cicle en Animació, Antonio Caballero (Developer), Eli Fàbregas (Artist) i Jordi Barco (Audiovisuals), supervisats pel professor Richard Hebert dins de l’assignatura d’Entreteniment temàtic i jocs aplicats.

El joc, anomenat PHREN i creat sota el nom d’equip Cosmic Wolf, es classifica com a Serious Game sobre la conscienciació social, i dins de les categories de Graphic Adventure i Puzzles.

PHREN presenta un univers centrat a Zeinsfield, una ciutat situada a un Canadà fictici.
Aquí el jugador viurà experiències de la rutina d’un jove estudiant de Belles Arts, Alexander, i descobrirà, que el seu món no és al que tots estem habituats. El jove pateix esquizofrènia paranoide, una malaltia que s’ha estigmatitzat al llarg dels anys i a la qual, se li ha instaurat molts tòpics generalment erronis. Aquest joc pretén trencar aquesta imatge romàntica i presentar una versió fantàstic-realista de la malaltia, les seves conseqüències, símptomes i característiques més destacables.
Respectant el concepte realista del trastorn, PHREN combina elements completament fantàstics que atrauran el jugador des de l’inici, envoltant-lo en un món sinistre i ple de misteris.

– Trailer/Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=MmtSQqH0VP8

Per acabar, hem realitzat una petita entrevista als integrants del grup per tal de conèixer el videojoc des de l’inici i les seves perspectives professionals en aquest sector.

  • D’on vau treure la idea per a la temàtica del videojoc?

Els integrants del grup comenten que la idea va sorgir, ja que, estan sensibilitzats amb aquest tema, perquè l’han pogut viure de prop. A més, arran de diverses pel·lícules que donen visibilitat a l’esquizofrènia, han pogut comprovar com mostren aquesta malaltia molt distorsionada de la realitat i, és per això que, a través de PHREN, van voler trencar els tòpics negatius.

  • Definiríeu PHREN com un videojoc més enfocat cap a l’entreteniment o l’aprenentatge? Per què?

Afirmen que classificarien el joc com a Serious Game, ja que, el plantejament que tenen un cop hagin desenvolupat la versió completa, és educar al jugador en un sentit global, sempre i quan s’entretingui.

  • Com a estudiants de Formació Professional en Videojocs, quin és el vostre objectiu de futur? 

L’objectiu professional que comparteixen és poder crear la seva pròpia empresaindie” i dur a terme bons projectes. Tot i així, cadascun d’ells dins de la seva especialitat, no tanquen portes a la possibilitat de treballar amb empreses més grans, o per a elles sent freelance.

  • Quan vau decidir que us volíeu dedicar al desenvolupament dels videojocs i per què?

Des de ben petits, van tenir l’oportunitat de conèixer el món dels videojocs, i en anar creixent, van anar assolint paral·lelament la maduresa necessària per a ser conscients del que feien mentre jugaven, els sentiments que els despertava, i l’art i la literatura que hi havia darrere d’aquests.