Els alumnes de Grau Artist realitzen el redisseny de portades de jocs retro

Avui volem presentar el treball d’uns alumnes de primer curs del Grau en Creació Artística per a Videojocs i Jocs Aplicats o Artist, els quals van elaborar a l’assignatura de Crònica i cronologia del producte digital, tutoritzada pel professor Albert García, el redisseny de portades de jocs clàssics.
Els estudiants van haver d’escollir el videojoc amb el qual volien treballar i, a partir d’aquesta base, realitzar una descripció de la proposta que volien desenvolupar, generalment trencant amb el patró de la portada antiga, aportant dinamisme i creativitat. Finalment, van plasmar la idea del seu model explicant els elements utilitzats per a dissenyar-lo i realitzant el “packaging” o caixa del joc en qüestió.

Els alumnes que van dur a terme els projectes que presentem en aquest article, curiosament tots estrenats en primícia entre 1986 i 1988, són, Xavier Mingüell i Yu Zhang per “Mega Man 2”, Berta Valenzuela i Anna Vidal per “Metroid”, Miriam Armayones i Claudio Nicolás Diaz per “Double Dragon”, Xavier Charles i Marc Narbón per “Out Run” i Daniel Campos i Martí Solé per “Wonder Boy III”.

A més, també volem mostrar les caixes del treball final del redisseny amb la comparativa al costat dret de la caixa original del videojoc clàssic, per a poder apreciar adequadament els canvis o variacions, prenent com a exemple el treball dels alumnes que van elaborar la portada dels videojocs “Mega Man 2” i “Metroid”.

screenshot_20
py1

Finalment, volem ensenyar una petita mostra de la recerca que van realitzar els estudiants del Grau Artist, en aquest cas per “Metroid”, prèviament a la transformació dels antics models, amb l’objectiu de renovar l’aspecte dels jocs respectant la seva essència.

py2

Tres aspectes clau de “Metroid”:

  • Combinació del sistema de plataforma  propi de “Super Mario Bros” i l’exploració de “Zelda”, afegint un sistema d’ ”upgrade” per tal d’augmentar el poder del personatge.
  • Finals diferents depenent del temps invertit.
  • Sistema de joc no lineal.

Visualització del joc complet