Una de les paraules de moda dels últims anys és el Big Data. És una de les principals tendències en el món digital i ha arribat per a revolucionar la nostra forma d’entendre els negocis, les xarxes socials, el màrketing i, perquè no dir-ho, qualsevol part de la nostra existència. Què és, doncs, aquest Big Data que pot canviar-ho tot?

Ens referim a Big Data quan parlem de grans volums de dades i de la seva forma de gestió i anàlisi. Per la seva increïble mida és impossible plantejar-nos de tractar-los d’una forma convencional o amb les eines de software que s’estaven utilitzant fins aleshores. És a dir, estem parlant de tal volum de dades que la seva captura, gestió i processament han de ser replantejats des d’un vessant totalment diferent.

A més, un dels seus punts més interessants és l’anàlisi que se’n pot extreure i que ens pot beneficiar de forma molt positiva. Es classifica en quatre punts principals:

  • Associació: ens servirà per a trobar relacions entre diferents variables i poder predir el seu
  • Data Mining: El seu objectiu és establir patrons per tal de trobar comportaments predictius.
  • Clustering: Agrupació de grups afins, dels quals no coneixíem la seva semblança fins abans de fer l’anàlisi i que podem dividir en grups més petits.
  • Anàlisi de text: Gran part de les dades són textos, pel que una simple anàlisi de paraules ens donaria moltes pistes per tal modelar temes i predir paraules.

Si vols conèixer més del Big Data, informa’t sobre el Màster en Producció i Emprenedoria de Continguts Digitals d’ENTI-UB.