Entrevistem a Xavi Consea, cap de new business i client services director de Visyon 360, una empresa que impulsa la innovació i la creativitat a través de tecnologies emergents com la realitat virtual, la realitat augmentada o la realitat mixta. A més, també treballen amb projeccions interactives que aporten un valor afegit en diferents sectors més enllà de la web, les aplicacions de mòbil o les xarxes socials.

“La realitat virtual es pot aplicar a tots els sectors, nosaltres treballem en entreteniment, que engloba màrqueting, comunicació, temes d’esports, música, espectacles i cultura, l’educació, on implementen eines de realitat augmentada i la salut” explica Xavi Conesa. “Visyon 360 dedica un 20 o 25% dels recursos a projectes de caràcter social”.

El projecte que Xavi Conesa destacaria per sobre de tots els que han fet a Visyon 360 és un projecte de conscienciació sobre l’Alzheimer, on varen fer una aplicació on posaven als cuidadors i familiars en la pell del malalt d’Alzheimer per poder entendre una mica la situació del pacient.

La realitat virtual ha tingut una llarga trajectòria d’ençà que el 1960 es van fer els primers instruments. Des del 2010 s’ha produït un gran boom on s’hi han invertit molts diners i si aquesta escala progressiva segueix així, Xavi Conesa estima que entre 2 i 5 s’implementarà a tot arreu.

Consells pels estudiants

“La formació necessària per treballar la realitat virtual no és essencialment tecnològica, ja que també es necessiten altres disciplines com ara art, modelatge i animació.” Explica Xavi Conesa. “La realitat virtual és una suma de molts perfils i rols diferents per poder crear tot tipus d’experiències.”

Xavi Conesa creu que el més important per treballar en aquest sector és el factor humà, que sàpiga treballar en equip, què pugui adaptar-se i que sempre vulgui innovar. Un consell que dóna als alumnes d’ENTI-UB és que sempre facin coses que els apassionin, que no es deixin guiar per on cobraran més sinó per on seràs més feliç al dia a dia.