Skip to content

Màster
en Gamificació Educativa

Vols més informació sobre el Màster en Joc,  Gamificació i Tecnologia aplicats a l’Educació?

"*" indicates required fields

Name*
Consentimiento*
Consentimiento*

Presentació

El Màster en Joc, Gamificació i Tecnologia aplicats a l’Educació (gamificació educativa) és una titulació que ofereix totes les eines necessàries per desenvolupar una experiència de transformació educativa a través del joc.

Aquest màster permetrà a l’alumne desenvolupar les habilitats necessàries per crear jocs digitals i analògics i descobrir l’ús del joc i la ludificació com una manera de treballar els aprenentatges (en educació formal i no formal i en projectes vinculats a la cultura). Es treballarà el pensament de disseny com una eina que permeti elaborar projectes de joc i ludificació aplicats al món educatiu.

Capacitats adquirides

L’alumnat podrà obtenir les eines, els recursos, les idees i la pràctica necessària per poder aplicar la gamificació en àmbits educatius, de recursos humans o de la cultura, una experiència d’aprenentatge que utilitza la millor vessant dels jocs.

Tipus de máster

Màster propi UB

Durada

1 any

ECTS

60

Modalitat i horari

Semipresencial
De l’1 d’octubre del 2022 al 30 juny del 2023 amb 10 sessions presencials de cap de setmana

Idioma de les classes

Castellà

Places

30

Per què estudiar aquest Màster?

Per adquirir els coneixements i habilitats necessaris per crear jocs i propostes ludificades i per analitzar els d’altres i poder-los introduir en cadascun dels àmbits professionals del propi alumne.

Per què fer-ho a l'ENTI-UB?

L’Escola de Noves Tecnologies, centre adscrit a la Universitat de Barcelona, és un centre de referència que ofereix una àmplia proposta formativa entorn dels videojocs i els Serious Games. Amb un gran coneixement de les característiques del Game Design, el nostre professorat té una llarga experiència en gamificació educativa i en aquells trets capaços de convertir qualsevol activitat en una experiència memorable per als seus participants.

Sortides professionals

El màster és una especialització per a qualsevol persona que vulgui dedicar-se a l’educació o la formació en qualsevol nivell (des d’educació infantil fins a formacions en entorns laborals) i qui vulgui utilitzar el joc com a eina de treball en entorns vinculats a la cultura o a l’animació sociocultural.

Com accedir-hi

No hi ha uns requeriments específics per tal de cursar el màster. Es preveu la possibilitat d’admetre alumnat que no tinguin titulació universitària. En aquest cas optaran a l’obtenció d’un títol d’extensió universitària.

El procés d’accés és el següent:

  1. Demanar més informació
    Es pot fer a través d’aquest formulari.
  2. Preinscripció
    El procés de preinscripció és obert. Per fer la preinscripció és necessari:
    • Currículum on es vegi la trajectòria professional
    • Una carta de motivació
    • Certificació acadèmica personal del grau o llicenciatura universitària que dona accés al màster
  3. Matriculació
    La matriculació començarà a mitjans de juliol. Es comunicarà a les persones candidates si han accedit als estudis.

Pla d’estudis

Com aprenem?

La docència d’aquest màster s’imparteix de manera exclusiva en llengua espanyola.
Per tal que l’experiència de l’alumnat sigui òptima, la formació s’ha estructurat de la següent manera en tres tipus de sessions: no presencials, experiències i presencials en cap de setmana.

1

Sessions no presencials
El curs s’estructura en 10 blocs de contingut que duren tres o quatre setmanes. Cada bloc conté de dues a quatre sessions no presencials on es presenten els continguts teòrics que permeten reflexionar sobre com es pot usar el joc en entorns d’aprenentatge, les bases de disseny de jocs, la narrativa i la psicologia del jugador útils per a creació de jocs aplicats i d’experiències gamificades.

Aquests continguts es veuen complementats amb sessions d’història del joc i del videojoc que faran augmentar els coneixements lúdics de l’alumnat. I també es presenten eines digitals, videojocs, jocs de rol i de taula que permeten a l’alumnat descobrir recursos concrets.

Els materials de treball són documents escrits, vídeos, àudios i pràctiques amb jocs, programes o guies per elaborar propostes. Totes les propostes són asíncrones i, en alguns casos, es porten a terme accions síncrones voluntàries (que queden gravades per tal que l’alumnat hi pugui accedir sempre que ho trobi necessari).

2

Experiències
Cada setmana es presenta una experiència explicada pel mateix professorat que l’ha portat a terme. Deu cops l’any hi ha una trobada síncrona entre l’alumnat i el professorat per tal que es pugui preguntar i aprendre tot el necessari per poder-les replicar o adaptar.

3

Sessions presencials
Aquestes sessions es porten a terme durant el cap de setmana (dissabte tot el dia i diumenge fins a l’hora de dinar). Hi haurà una sessió al mes. Són sessions totalment pràctiques. La teoria necessària per seguir les classes es farà durant les sessions no presencials.

Hi ha reptes creatius que caldrà resoldre en grup o es descobriran jocs o eines concretes. Durant el curs es fa una jam, on es generen eines que donen respostes a necessitats concretes i que compten amb l’acompanyament i el suport de professorat del màster.

És possible seguir aquestes sessions presencials a distància.

L’avaluació

Es dona molta importància a la reflexió sobre l’aplicació educativa del que s’ha après a les sessions teòriques. Amb la intenció de crear una comunitat entre el professorat i l’alumnat que permeti generar debat, es veurà com es poden aplicar els coneixements a la vida d’aula per acabar generant un portafoli d’aprenentatges fet per cadascun dels alumnes.

Al llarg del màster hi ha cinc accions avaluatives. L’alumnat tria el tema de totes aquestes accions de forma que obtingui un producte que pugui aplicar-ho directament a la seva vida professional:

  • Dos reptes que es poden portar a terme de forma individual o en grup. L’alumnat haurà de crear una experiència d’ABJ (aprenentatge basat en jocs) i una de gamificació.
  • Una jam de creació en grup i que té tema lliure. Es porta a terme durant un cap de setmana i compta amb la mentorització de professorat del màster.
  • Un quadern de bitàcola individual on l’alumnat va recollint totes les evidències d’aprenentatge que es produeixen durant la formació.
  • Un treball final de màster (TFM) on s’haurà de dissenyar una experiència, portar-la a terme i avaluar-la. Aquest TFM es fa seguint les directrius i recomanacions per al Treball de Fi de Màster de títols propis de la UB. Normativa Treball de Fi de Màster

Totes les tasques compten amb la tutorització i el seguiment del professorat del màster. El sistema d’avaluació és formatiu i es basa en un diàleg continuat per tal de millorar la proposta elaborada i amb una rúbrica on es mostren les evidències d’aprenentatge.

Assignatures

Tots aquests aprenentatges s’articulen en set mòduls.

  • Aprendre a través del joc: l’alumnat com a jugador i com a creado
  • Anàlisi de les potencialitats de les experiències de joc i gamificació
  • Avaluació del joc i la gamificació aplicats a entorns educatius
  • Psicologia del joc i del jugador
  • Principis del game design

  • Joc aplicat a l’educació
  • Història del joc i del videojoc
  • Història del joc aplicat als processos d’aprenentatge
  • Tipologies de joc

Concepte de gamificació.

  • Game design aplicat a la creació de propostes gamificades
  • Aplicació de la gamificació en contextos educatius. Exemples i models

  • Conceptes bàsics del pensament de disseny
  • Laboratoris de creació de jocs i de processos gamificats
  • Tècniques i recursos per afavorir els processos creatius

  • Eines digitals aplicades l’aprenentatge basat en jocs i la gamificació
  • Desenvolupament del pensament crític al voltant del seu ús

  • Coneixement de les principals eines del llenguatge narratiu
  • Aplicació d’aquestes eines a diferents entorns educatius

Calendari

Vacances

Entrega de treballs

Sessions presencials

  • 22 i 23 d’octubre
  • 19 i 20 de novembre
  • 17 i 18 de desembre
  • 14 i 15 de gener
  •  4 i 5 de febrer
  • 25 i 26 de febrer
  • 25 i 26 de març
  • 29 i 30 d’abril
  • 13 i 14 de maig
  • 10 i 11 de juny

Empreses col·laboradores

Tots els alumnes d’ENTI-UB fan estades de pràctiques a importants empreses del sector.

Vacances

Entrega de treballs

Professorat

Codirecció

Professorat

Compta amb un claustre de més de 40 persones. Podeu consultar els seus noms a l’apartat corresponent de la nostra web app

Preu

Per consultar el preu del Màster en Joc, Gamificació i Tecnologia aplicats a l’Educació de l’ENTI-UB, es pot fer omplint aquest formulari i es rebrà tota la informació sobre preus, tasses i formes de pagament.

En cas de treballar a una escola concertada es pot optar a la bonificació del curs a través de FUNDAEAquí es poden consultar els detalls

M'interessa i vull més informació sobre el
Màster en Joc,  Gamificació i Tecnologia aplicats a l'Educació

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!