Durant la recent ENTI Career Fair organitzada per l’associació de graduats i graduades d’ENTI Alumni, es va oferir una xerrada d’especial interès pels estudiants d’ENTI Sound.
Ibone Iza Aranguren, de l’organització del festival, va explicar-nos les característiques que fan del BIME PRO el lloc de trobada del sector professional de la música i totes les possibilitats que ofereix tant de formació, com laborals i de networking per als alumnes d’ENTI Sound.
El festival BIME PRO s’organitza anualment a l’octubre a Bilbao ( tot i que hi ha una edició a l’abril a Bogotà pel mercat d’Amèrica Llatina) i agrupa diversos actes i esdeveniments enfocats a la divulgació, a la cerca de solucions, plantejaments dels problemes de la indústria actual, a les connexions i oportunitats de formació i negoci, amb una important part dedicada als festivals, a la innovació i a les Start-Ups.
En aquesta secció professional del festival, des de segells discogràfics, passant per mànagers i organitzadors de festivals tenen l’oportunitat d’abordar diversos temes en una sèrie de tallers que aquest any seran sobre: Songwriting, Distribució Digital, Supervisió, Internacionalització, Management i Drets d’autor internacionals
També hi haurà ponències per figures destacades de la indústria que cobreixen diversos aspectes del sector des de l’audiovisual, fins la psicologia, la gestió cultural, la legislació i el turisme.
Les trobades per fer networking són un dels actes més interessants del festival, ja que permeten posar en contacte creadors i artistes amb representants i empreses musicals. Aquestes trobades es podran fer presencials, en tandes de 10 minuts en format speedmeeting, o de manera online per treure més rendiment del temps i per fer possible el networking també per aquelles persones que optin per gaudir del BIME PRO de manera virtual.
A part, el festival BIME PRO ofereix la possibilitat d’organitzar showcases per demostració de projectes o de grups per tal que obtinguin visibilitat davant de possibles inversors o promotors, i entre les empreses organitzadores s’ofereixen beques o pràctiques remunerades que poden ser el primer pas cap a un futur professional.
BIME CAMPUS i la beca CAMPUS+
Un altre dels aspectes del BIME és la part CAMPUS, centrada en els estudiants que volen trobar un futur en la indústria de la música, i on ENTI-UB participa com a entitat col·laboradora, cosa que permet als nostres estudiants gaudir d’un 50% de descompte per als 3 dies de formació teòrica i pràctica. Altres anys BIME CAMPUS ha reunit 3000 assistents i 1500 empreses de més de 50 països diferents, i ha fet possible 61 conferències i 800 speedmeetings, i on uns 270 estudiants han participat en els diversos tallers.
BIME ofereix també la possibilitat d’obtenir una beca, la CAMPUS+, exclusiva per a 24 estudiants seleccionats entre europa i llatinoamèrica que podran gaudir de 5 dies exclusius de formació avançada i networking, amb l’estada a Bilbao coberta per l’organització. Per obtenir aquesta beca, els estudiants hauran de superar un REPTE que aquest any gira al voltant del tema «Com desenvolupar una carrera musical en temps de crisi».
El repte es pot superar individualment o en equip i s’haurà de proposar noves maneres en que un músic pugui aconseguir la visibilitat i el suport econòmic que fins ara proporcionaven els concerts i festivals. Les propostes seran valorades per un jurat que buscarà aquelles més innovadores que millor conjuntin el món online i offline, però que siguin també coherents i realistes.
Si voleu participar en el repte de BIME CAMPUS+ podeu veure les bases i tota la informació aquí, i teniu de temps fins el 2 de juliol.
Per aquells interessats en assistir al BIME PRO us recordem les dates: 27 a 29 d’octubre a Bilbao i us deixem aquí la seva web on trobareu més informació sobre l’edició d’enguany.