Informació general

Gràcies al CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius podràs:

Generar animacions 2D i 3D, programar en llenguatges d’alt nivell i conceptualitzar projectes des del primer esbós per a produccions digitals de Videojoc, Joc Aplicat i Tematització en el context dels productes multimèdia interactius. Faràs possible l’elaboració de projectes reals, el seu fet narratiu i la generació d’interaccions naturals en temps real per aplicar al món de l’Entreteniment i L’Espectacle, la Museologia. L’Educació, la Medicina, l’Esport, el Màrqueting, etc. Des de la gestió de recursos fins a la presa i tractament d’imatges i sons. organitzant i executant les fases de creació de material audiovisual de tot tipus.

Estaràs preparat per treballar amb empresas de l’Entreteniment Temàtic, de Multimèdia. de videojocs i del Joc Aplicar, o productores cinematogràfiques que cerquen experts per ajudar a innovar des de la disrupció. Experts capaços de generar productes atractius i novedosos. Tot un món que demanarà pràcticament 1 milió de llocs de treball de cara al 2017 i tan sols a la UE.

Només a ENTI-UB trobaràs un mòdul exculsiu d’entreteniment temàtic i jocs aplicats. Recorda que els Jocs Seriosos o Aplicatsa fan passar una bona estona i alhora formen en competències o resolen d’altres reptes, aplicant gamificació a sectors com el mèdic, la recuperació en Fisioteràpia, l’aprenentatge o la creació de simuladors, entre molts d’altres. No oblidis que les atraccions i continguts de museus i dels parcs temàtics són grans Videojocs en el fons, que requereixen de formació tècnica i artística d’un technical artist.

Sortides professionals

  • Dissenyador/a per a Dispositius Mòbils
  • Dissenyador/a Web
  • Dissenyador/a de Videojocs i de Jocs Aplicats
  • Cap de projecte en Creació i Producció Digital (Producer)
  • Artista de Jocs, Jocs Aplicats i Videojocs
  • Dissenyador/a de Nivells (Level Designer)
  • Tècnic/a  en “Playtesting” (QA)
  • Dissenyador/a de So en Videojocs
  • Emprenedor/a
  • Dissenyador/a de Jocs (Game Designer)
  • Animador Digital

Pla d'estudis

Arts & Storytelling = AS IT Development = ITD Game Design = GD Managment = M
Assignatura Especialitat Hores mínimes
AS ITD GD M
Projectes d’animació audiovisual 2D i 3D 66
Disseny, dibuix i modelatge per a animació 165
Animació d’elements 2D i 3D 231
Color, il·luminació i acabats 2D i 3D 165
Projectes de jocs i entorns interactius 66
Realització de projectes multimèdia interactius 132
Desenvolupament d’entorns interactius multidispositiu i videojocs 231
Realització del muntatge i postproducció d’audiovisuals 132
Formació i orientació laboral 99
Empresa i iniciativa emprenedora 66
Projecte d’animacions 3D, jocs i entorns interactius 99
Formació en centres de treball 383
Entreteniment temàtic i jocs aplicats 165

 

Arts & Storytelling = AS IT Development = ITD Game Design = GD Managment = M

Un sector en creixement

La indústria digital -i concretament la del Videojoc- creix a tot el món. De fet és el sector amb un creixement més sòlid i sostingut de les noves tecnologies. Del 2011 al 2016 s’estima un creixement de negoci del 7’2%, concretament és passarà del 58700 M€ a 83000M€1 

L’estudi fet per ICEC2 en dades de l’any 2010 ens diu que les empreses catalanes representen el 36% de la producció total de l’estat. Les empreses de Catalunya es decanten majoritàriament  pel disseny de Casual Games 130 títols l’any 2010, un 40% per a mòbil i 30% per a plataforma en línea. La indústria del Videojoc a Espanya és el líder en vendes comparada amb les altres industries com la música, el cinema i el DVD i ocupa un lloc prominent en el sector dels continguts digitals a escala mundial.

El creixement del nombre de treballadors en el sector del Videojoc des del 2009 fins avui és duplica any rere any. La Consultora Addeco especialitzada en l’àmbit laboral xifra les necessitats de la La industria global de continguts digitals pel període 2011-16 en  requerirà 1 milió de llocs de treball.

Altrament el creixement en la creació i descarrega d’aplicacions de mòbil, App, ha desbordat totes les previsions més optimistes dels darrers anys tal com indiquen els informes de conjuntura del mateixMobile World Congress. Barcelona està consolidant-se com un Clúster del Videojoc i de les Aplicacions Mòbils, no només per ser la seu del MWC si no perquè disposa de grans i petites empreses, un exemple d’algunes de les empreses més importants radicades a Barcelona i la seva àrea:

FX Interactive, A Crowd of Monsters, Abylight, Akamon, Beautifun, Blinzy, Down to moon, Gameloft, Unkasoft, Kotoc, Novarama, Virtual Toys, Bloom 3D, Tecnalia, BrainSins, HiSocial, Punto Extra, Devilish Games, Mercury Steam, Cookie Box, GamyGame, Gamedonia, Jugo, TwenTIC, Kilima, Factoria d’Imatges, Ubi Soft, King, Social Point, Digital Legends Entertainment, Over the top games, Omnidrone, Kerad Games, Gestionet, Undercoders, Pyro Studios, Blit Software, Bitoon, Star-T, MediaFlow, PortAventura.

Si bé les condicions de creixement del sector del Videojoc són òptimes per trobar feina a prop casa nostra no cal oblidar que en un món global com el que vivim hi ha moltes possibilitats de treballar per les grans companyies nord-americanes, europees i asiàtiques que estan pujant amb molta força.

En tot aquest context la formació i l’experiència d’ENTI ofereix grans possibilitats en diverses sortides professionals perquè aquestes són múltiples i van creixen amb el temps. ENTI ho fixa estar en contacte permanent amb les empreses per adaptar-nos les seves necessitats i facilitar-los els professionals que requereixen.

1 PWC: Informe Global Entertainment and  Media Outlook, 2011-2015. Price Waterhouse and Coopers. Resum Executiu. Plana 40.

2 ICEC: Institut Català de les Empreses Culturals (Govern de Catalunya)

Més informació: