keyArt_01_ENTI
keyArt_02_ENTI

Informació General

En aquest curs, els estudiants aprendran a implementar un servei escalable per qualsevol solució, especialment videojocs que necessitin el suport d’un Backend per aportar més valor als seus usuaris. Finalment, aprendran a fer servir les eines que proporcionaran les plataformes de BaaS per analitzar tota la ingesta de dades dels usuaris. Aquest curs està enfocat a tota classe de treballs relacionats amb les IT, com Backend Engineer, Bussines Inteligence Engineer, Big Data Engineer, DevOps Engineer i/o Fullstack Engineer.

Plà d'estudis

El curs va dirigit aquelles persones que tinguin ja una base de programació d’almenys  300 a 600 hores en total, tenint en compte hores acadèmiques, professionals i no professionals. Es valoren coneixements bàsics de Bases de Dades, servidors, pàgines web i aplicacions amb peticions a servidor.

L’idioma principal del curs serà català i castellà

Assignatures i Professorat

1. Introduction

  1.    1.1 BAAS History. How and why BAAS emerged.
  2.    1.2 REST API principles.
  3.    1.3 DataBase principles.
  4.    1.4 Backoffice principles.

2. Project planning

  1.    2.1 BAAS providers and budget analysis.
  2.    2.2 BAAS strategies.

3. Project organization

  1.    3.1 Code guidelines
  2.    3.2 Documentation guidelines
  3.    3.3 Team workflow
  4.    3.4 Continuous Integration principles
  5.    3.5 Code tooling

4. Backend as a service features

  1.    4.1 Server requests
  2.    4.2 User data
  3.    4.3 User Upgrades
  4.    4.4 Versions
  5.    4.5 Server data and configurations
  6.    4.6 User segmentation.
  7.    4.7 Bundles, game economy and inventories
  8.    4.8 Payments
  9.    4.9 Analytics
  10.    4.10 DataBase Operations
  11.    4.11 Leaderboards and User Teams
  12.    4.12 Multiplayer
  13.    4.13 Integrations with other services
  14.    4.14 Backoffice user rights and credentials

5. Backend Implementation

  1.    5.1 Project configuration
  2.    5.2 Unit Testing
  3.    5.3 Integration Testing
  4.    5.4 Backend code scalable architecture

6. Game Engines Integrations

  1. 6.1 Client-Server communication contracts
  2. 6.2 Integration tooling

7. Summary and references

Professorat

Luis Resco – Backend engineer a The Breach Studios

Luis Resco Blázquez treballa actualment com a Backend Engineer a The Breach Studios desenvolupant videojocs per plataformes mòbils. Anteriorment va treballar a Zitro com a C#/Javascript Engineer desenvolupant, també, aplicacions mòbils. També va desenvolupar aplicacions per Aigües de Barcelona i donar suport a una aplicació per facilitar la venda electrònica a diverses aerolínies.

Calendari

Data d’inici: Octubre 2020

Data de final: Febrer 2021

Hores de classe totals: 60  hores

Horari de classe: 2 dies per setmana de 18 – 20 hores

Accés i Sortides Professionals

En aquest curs l’alumne comprendrà el disseny de nivell així com la seva importància dins de el desenvolupament de videojocs, a més aprendrà a desenvolupar un procés (pipeline) per a la creació de qualsevol tipus de nivell per a un videojoc comercial.