daniel-iglesias-duran-screens4
daniel-iglesias-duran-pic-2
daniel-iglesias-duran-screenshot-3
daniel-iglesias-duran-4

Informació General

En aquest curs l’alumne comprendrà el disseny de nivells així com la seva importància dins del desenvolupament de videojocs, a més aprendrà a desenvolupar un procés (pipeline) per a la creació de qualsevol tipus de nivell per a un videojoc comercial, podent afrontar el projecte de dissenyar i implementar els diferents nivells d’un videojoc i la seva evolució en el transcurs del joc, de tal manera que s’aconsegueixin els objectius lúdics plantejats un cop s’estableixin les mecàniques i l’argument del videojoc en qüestió.

Al acabar el curs es farà un taller sobre orientació laboral pels alumnes que estiguin interessats en la disciplina de disseny de nivells com a sortida professional.

Plà d'estudis

És recomanable que l’alumnat tingui coneixements o una titulació prèvia com a disseny i desenvolupament de videojocs, enginyeria informàtica o comunicació audiovisual. No obstant això el level design és una aptitud específica que l’alumne podrà adquirir realitzant aquest curs pel que no hi ha impossibilitat de la seva realització si no es posseeix cap titulació anteriorment esmentada.

Idioma principal del curs: Castellà

Assignatures i Professorat

1. Introducció de l’assignatura

  1.    1.1 Presentació de l’assignatura, professor i alumnat
  2.    1.2 Què és el disseny de nivells?

2. Disseny de nivells: Introducció

  1.    2.1 Disseny de nivells: Història
  2.    2.2 Disseny de nivells, tipologia: 2D – 3D
  3.    2.3 Disseny de nivells i gèneres de joc
  4.    2.4 Disseny de nivells: Conceptes clau

3. Disseny de nivells: Processos

  1.    3.1 Planificació prèvia
  2.    3.2 Compilació i tractat de referències
  3.    3.3 Prototipatge en paper (Top-down layout)
  4.    3.4 Definint l’espai
  5.    3.5 Editors de nivell, presentació teòrica
  6.    3.6 Jugadors i metodologia de testeig per nivells
  7.    3.7 Pipeline en disseny de nivell

Pràctica mapa top down

4. Modding

  1.    4.1 Història sobre el Modding
  2.    4.2 Disseny de nivells en jocs amb editor de nivells
  3.    4.3 Exemples i casos d’èxit

Pràctica modding

5. Mètriques i dades

  1.     5.1 Mètriques
  2.     5.2 Anàlisi i lectura de dades
  3.     5.3 Eines
  4. 6. Editors de nivell
  5.     6.1 Editor i rols dins de l’equip de desenvolupament
  6.     6.2 Recursos (assets) i col·laboració en l’equip
  7.     6.3 Editor de nivells, engine: Unity / Unreal

Pràctica final

  1. 7. Presentació de pràctiques
  2.      7.1 Exposició oral
  3.      7.2 Sessió de test
  4. 8. Taller professional
  5.      8.1 Disseny de nivell: Sortides professionals
  6.      8.2 Exemples d’ofertes d’ocupació
  7.      8.3 Curriculum
  8.      8.4 Portfolio

Treball pràctic

Pràctica mapa top down:

Construcció d’un nivell en paper amb vista zenital així com un document definint el procés.

Pràctica mapa modding:

Construcció d’un nivell en un editor de joc a triar (Es farà una enquesta prèvia a classe) i un document definint el procés. S’intentarà que el joc triat costi el menys diners possibles o fins i tot pugui ser free to play.

Pràctica final:

Creació d’un nivell, procés, tota la documentació associada i implementat en un editor a escollir (Unity o Unreal). S’haurà de defensar a classe mitjançant una presentació i testeig.

El mapa pot ser un projecte creat des de 0 o un nivell de el projecte final de màster alumne (en el cas que aquest sigui individual, cada alumne haurà de tenir un nivell)

Professorat

Daniel Iglesias Durán – Game Designer (especialista en Level Design) en KING

Graduat universitari en Disseny de videojocs per l’Escola universitària: ESNE de Madrid.

Dissenyador de jocs especialista en disseny de nivells. Actualment treballa com a dissenyador de nivells per a l’empresa multinacional KING, líder en el sector casual per a dispositius mòbils, participant en el disseny de jocs com: Diamond Diaries Saga, Papa Pear Saga, Bubble Witch 2 & 3 Saga entre d’altres.

 

Calendari

Data d’inici: Novembre 2021

Data fi: Febrer 2022

Hores de classe totals: 48 hores

Horari de classe: Novembre i desembre (dimarts i dijous 17:30-21h). Gener i Febrer (dilluns i dimecres 17:30h-21h)

Accés i Sortides Professionals

Aquest curs en qualifica pel perfil professional de Level Designer.