Informació General

El programari Houdini s’ha convertit en els últims anys en un referent de la indústria de l’entreteniment audiovisual per al creació d’efectes especials digitals de tota mena i ha sigut utilitzat en produccions d’animació com Frozen o Zootròpolis, i cada cop més en el camp dels videojocs.

L’objectiu d’aquest curs és el d’especialitzar-se amb el programari d’efectes especials Houdini a nivell professional.

Al final del curs l’alumne haurà assolit tots els coneixements sòlids per començar a treballar a la indústria Visual fent Efectes Especials pel Cinema, Videojocs o la Publicitat.

A qui va adreçat aquest curs?

 El target d’aquest curs és qualsevol alumne que tingui nocions molt bàsiques en art i vulgui especialitzar-se en el camp del VFX amb HOUDINI.

Professorat

La docència del curs va a càrrec de  Jordi Cabeza – Senior FX i és supervisor a ESCAC.

Compte amb 17 anys d’experiència com a Senior FX Artist, Technical Director i 3D generalista en el món del cinema, videojocs i publicitat/TV on ha treballat en produccions com Terminator Genesys o La Hora Decisiva i en els videojocs a Tom Clancy’s Rainbow Six Siege d’Ubi Soft

Ha treballat a empreses a Espanya, Canada, Austràlia, Andorra, USA, Portugal, Bèlgica, França, UK, Singapur i Alemanya.

Temari

El temari del curs està dividit de les següents parts:

– Fonaments de Houdini: la interfície de Houdini.

Views, Shelf Tools, crear objectes, càmeres, llums, customitzar el teu entorn de treball, etc ….
Començar a entendre com funciona Houdini, nodes, expressions, connexions entre nodes i workflow dins houdini. Modelatge procedural bàsic, textura, il·luminació.

– Partícules: Introducció a les partícules. Efectes de pluja, partícules màgiques, sorra, etc …..

– Pyro FX: Introducció al resoldre de focs i fums amb Pyro FX. Efectes de Boira, fum de llar de foc, cremar una casa, explosions, etc ….

– Flip Simulations: Introducció al Solver de líquids amb Flip.Efectos de rius, mares, xocolata, cremes, etc ….

– RBD destruccions: Introducció al resoldre de RBD per destruccions. Trencar per exemple edificis, ponts, torres, terres, etc

– Introducció a textura, ilumunación i composició de les teves FX.

Calendari i horaris

  • Data d’inici: Octubre 2019
  • Data de final: Febrer 2020
  • Horari de classe: 64 hores aprox. (seran necessàries hores addicionals per realitzar els treballs fóra de l’horari de classe)