Grau en Continguts Digitals Interactius (Developer)
Grau en Continguts Digitals Interactius (Developer)
Grau
en Continguts Digitals Interactius (Developer)

Primers i únics estudis de videojocs que obtenen el segell d’acreditació favorable de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. En el Grau en Continguts Digitals Interactius, el nostre alumnat aprendrà, amb una visió holística, tot el procés de creació i desenvolupament de videojocs. Conceptualitzar, dissenyar, produir i gestionar peces lúdiques però també Serious Games, adreçats a cobrir el sector dels Jocs Aplicats.
Grau
en Continguts Digitals Interactius (Developer)
Primers i únics estudis de videojocs que obtenen el segell d’acreditació favorable de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. En el Grau en Continguts Digitals Interactius, el nostre alumnat aprendrà, amb una visió holística, tot el procés de creació i desenvolupament de videojocs. Conceptualitzar, dissenyar, produir i gestionar peces lúdiques però també Serious Games, adreçats a cobrir el sector dels Jocs Aplicats.
Informació General
Crèdits ECTS: 240
Places: 40
En el Grau en Continguts Digitals Interactius, el nostre alumnat aprendrà, amb una visió holística, tot el procés de creació i desenvolupament de videojocs. Conceptualitzar, dissenyar, produir i gestionar peces lúdiques però també Serious Games, adreçats a cobrir el sector dels Jocs Aplicats.
Sempre tenint en compte l’ampli ventall del mercat d’aquesta indústria, i per tant orientant-ho a qualsevol disciplina: Entreteniment Pur, Arquitectura, Salut, Esport, Educació, Comunicació, Fisioteràpia, etc. També, és clar, per a qualsevol suport i format existent, ja sigui analògic o digital –PC, Mac, Smartphone, Tableta, Consola, Cinema, Vídeo, Àudio…
El Grau és una enginyeria, però no es limita a ajudar a desenvolupar les potencialitats de l’hemisferi esquerre (racional, científic, lògic, matemàtic i rigorós) sinó que fa una ferma aposta per cultivar el millor de l’hemisferi dret (apassionat, creatiu, entròpic, innovador i emocional). De tal manera, que s’aconsegueix implicar-se en tot el procés de desenvolupament, vivint des de la part més tècnica fins a les sensacions que volem que el joc transmeti. No són productes en cadena, són creacions personals amb una implicació global.
Estretament lligat a la indústria del videojoc
Tots el professorat d’ENTI-UB està vinculat professionalment a la indústria del Videojoc i dels Serious Games. Això garanteix l’actualització permanent dels continguts i de les eines tecnològiques, i suposa una millor inserció laboral un cop acabats els estudis. No en va, disposem de convenis amb molts dels estudis i empreses del sector.
L’objectiu d’aquest grau a ENTI-UB és la formació integral dels futurs/es programadors (developers), artistes (Artist) i productors (Producer) de jocs. A banda, ENTI-UB forma part de dues xarxes d’excel·lència internacional que estan cometent projectes de recerca potents i aplicats en l’àmbit, com són JamToday i GameBIZ.
Al Grau en Contiguts Digitals i Interactius, aprendràs a treballar en equip, a utilitzar metodologies àgils de gestió, a descobrir el teu rol en el sí de la indústria del videojoc, creant el teu projecte i a esdevenir emprenedor des del minut zero. Tot això, amb una introducció progressiva de la llengua anglesa a les assignatures per tal de poder-te incorporar al mercat global.
Perfil recomanat
Estudiants amb coneixements bàsics de física, de matemàtiques i de programació i ús d’aplicacions informàtiques, al nivell que es tracten en l’itinerari de Ciències i Tecnologia del Batxillerat. Alhora, amb coneixements d’anglès (nivell B1).
Sortides professionals
- Desenvolupador/a d’Aplicacions per a Dispositius Mòbils
- Desenvolupador/a Web
- Desenvolupador/a Cross-Media (Instal·lació Interactiva)
- Desenvolupador/a de Videojocs
- Desenvolupador/a de Jocs Aplicats
- Cap de projecte en Continguts Digitals Interactius
- Tècnic/a en “Playtesting” (QA)
- Especialista en simulació i realitat virtual
- Emprenedor/a
- Dissenyador/a de Jocs
Pla d'estudis
Modalitats
Modalitat a temps complert
- Durant el primer any d’ingrés en un ensenyament universitari de grau: l’estudiant ha de matricular 60 crèdits.
- A partir del segon any d’ingrés i per als estudiants de primer que prèviament han cursat, totalment o parcial, altres estudis universitaris oficials a qualsevol universitat: l’estudiant ha de matricular entre 46 i 60 crèdits. Excepcionalment, i quan estigui justificat, el cap d’estudis, mitjançant resolución expressa, pot autoritzar una matrícula superior a 60 crèdits fins a un màxim de 78 crèdits per curs acadèmic.
Modalitat a temps parcial
- Durant el primer any d’ingrés en un ensenyament universitari de grau: l’estudiant ha de matricular 30 crèdits.
- A partir del segon any d’ingrés i per als estudiants de primer que prèviament han cursat, totalment o parcial, altres estudis universitaris oficials a qualsevol universitat: l’estudiant ha de matricular entre 18 i 45 crèdits.
Normativa de permanència
Pots trobar la normativa de permanència de la UB en aquest enllaç.
El títol de Graduat en Continguts Digitals Interactius està inscrit a la branca d’Enginyeria i Arquitectura. El pla d’estudis presenta una estructura en mòduls i matèries que s’organitzen en quatre anys acadèmics, amb 240 crèdits ECTS desglossats en vuit semestres.
CARÀCTER |
CRÈDITS A CURSAR |
Bàsic |
60 |
Obligatori |
144 |
Optatiu |
24 |
Treball de fi de Grau |
12 |
El crèdit ECTS es computarà com 25 hores de treball de l’estudiant, que es repartirà entre: activitats presencials, activitats tutelades i activitats autònomes.
Els nostres estudis són un Títol Oficial de la Universitat de Barcelona (en adscripció).
Assignatures
Arts & Storytelling = AS | IT Development = ITD | Game Design = GD | Managment = M |
Pràctiques externes II OP 6
Arts & Storytelling = AS | IT Development = ITD | Game Design = GD | Managment = M |
Nota: FB: Formació Bàsica, OB: Obligatòria, OP: Optativa
Accés
Els requisits d’accés al Grau són:
- Estar en disposició del títol de Batxillerat i superar la prova d’accés universitària.
- Ser estudiant d’un país membre de la Unió Europea, amb els que Espanya hagi subscrit un Acord Internacional.
- Ser estudiant d’un país estranger (no de la Unió Europea), prèvia sol·licitud d’homologació del títol d’origen al títol de batxillerat espanyol.
- Està en possessió dels títols de Tècnic Superior corresponents als ensenyaments de Formació Professional i Ensenyança Artística o de Tècnic Superior corresponents a les Ensenyances Esportives a les que es refereixen els articles 44, 53 i 65 de la Llei Orgànica 2/2006, d’Educació.
- Ser major de 25 anys, d’acord amb les previsions de la disposició addicional 25 de la Llei Orgànica 2/2001, d’Universitats.
- Acreditar experiència laboral o professional, d’acord amb l’article 42.4 de la Llei Orgànica 2/2001, d’Universitats, en la redacció de la Llei 4/2007.
- Que siguin majors de 45 anys d’acord amb l’article 42.4 de la Llei Orgànica 2/2001, d’Universitats, en la redacció de la Llei 4/2007.
- Estar en possessió d’un títol de Grau o titulació equivalent.
- Estar en possessió d’un títol universitari oficial de Diplomat universitari, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic, Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, corresponent a l’anterior legislació de titulacions universitàries.
- Hagin cursat estudis universitaris estrangers parcialment o acabant-los no hagin obtingut l’homologació a Espanya i vulguin continuar estudis en una universitat espanyola. Serà requisit indispensable que la universitat corresponent hagi reconegut un mínim de 30 crèdits.
Enllaços
Portal d’accés a la Universitat (Generalitat de Catalunya)
Admissió a ensenyaments de grau (UB)
Reconeixements de crèdits ECTS en relació amb els Cicles Formatius de Grau Superior afins