Master-CMO

Presentació del màster

  • El Màster

El món avança a una velocitat molt ràpida, i a més estem vivint un entorn VICA (volàtil, incert, complex i ambigu) que ens ha ensenyat a entendre la vida i el treball des d’una altra òptica, creant nous hàbits de treball més digitals (teletreball), reunions en línia, formació digital …

El desenvolupament personal i professional sempre ha estat un valor afegit, i en aquest món tan canviant és cada vegada més necessari estar preparats professionalment per als nous reptes que hàgim de fer front en el futur més pròxim.

Internet i les xarxes socials ja són, des de fa uns anys, no sols un mitjà de comunicació, sinó d’aprenentatge, de treball, d’entreteniment … conèixer els diferents mitjans, els usos que se’ls pot donar, aprofitar al màxim els recursos i possibilitats que ens ofereixen és necessari per a qualsevol professional empresarial i institucional.

El Màster en CMO, Transmèdia & Digital Management et formarà com a Digital Mànager perquè puguis definir l’estratègia, crear contingut, analitzar dades, triar els mitjans apropiats (xarxes socials, blog, mitjans digitals, SEU i SEM) per a posicionar una marca o un líder en el lloc apropiat en Internet i xarxes socials, impactar en noves audiències, crear una marca personal 4.0 o un e-commerce.

Estàs preparat per aportar valor a la xarxa?

  • Creació d’una marca personal digital pròpia o d’un líder o mànager a través dels diferents mitjans, que aportació més aconsegueixi i millors resultats per a convertir-ho en un líder digital.
  • Crear campanyes de màrqueting digital de forma més eficaç: fent un seguiment i control de resultats mitjançant les eines de Analytics i Big Data.
  • Ús més efectiu de les dades i coneixements de les tendències, temes i paraules clau que són notícia a cada moment per a conèixer millor els públics objectius.
  • Crear una xarxa de networking professional digital offline i en línia amb líders d’opinió digital, influencers i futurs digital mànagers.
  • Ser capaç de crear un e-commerce, crear un negoci digital propi i aconseguir clients en línia. Gestionar els canals de distribució i dissenyar una estratègia de preus.

Capacitats adquirides

  • Coneixeràs les últimes tendències en màrqueting, comunicació i mesurament en xarxes socials, Big Data, per a tenir una visió global de com ser un Digital Mànager més efectiu.
  • Aprendràs a liderar de manera autònoma projectes digitals que abastin totes les àrees de l’ecosistema digital: estratègia, contingut, Big Data, mitjans digitals.
  • Podràs treballar com a Digital Mànager de la teva marca personal o de la marca d’un líder o mànager, marca o institució.
  • Lideraràs la transformació digital d’empreses o organitzacions desenvolupant una estratègia de comunicació efectiva en Internet, amb un storytelling diferenciador i d’èxit, i contingut multimèdia.

Inici del curs 7 d’octubre 2022. Final del curs 11 de març de 2023

Titulació oficial

Família professional

Durada ECTS
Màster CMO, Transmedia & Digital Management

Màrqueting

11 mesos

60

Modalitat i horari

Idioma de les classes

Places

Altres dades

Classes presencials i/o online en funció de les necessitats del alumne/a

Divendres de 16:30 h a 20:30 h i Dissabtes de 10:00 h a 14:00 h

Català
Castellà

20

Per què estudiar aquest màster en CMO, Transmedia & Digital Management?

Metodologia innovadora basada en classes 3 setmanes al mes classe presencial o online en viu divendres i dissabte.

1 setmana al mes seminaris web en directe amb líders digitals, influencers, emprenedors, digital mànagers, experts, CMO i mànagers d’empreses, directius d’institucions referents en l’ecosistema digital i empresarial que compartiran els seus coneixements i experiències en línia: 27 seminaris web en directe. I debats on live sobre els casos dels seminaris web.

2 case study individuals
1 treball final projecte digital en grup
1 TFM (treball final de màster)

Per què fer-ho a ENTI?

Màster per formar els líders del futur o de les empreses del futur. Professionals amb tots els coneixements digitals necessaris per a treballar de manera autònoma o desenvolupar el seu propi projecte o marca personal.

  • Live experiences periodístiques: experiència professional real a la vostra empresa.</li<
  • Metodologia learning by doing combinada amb classes pràctiques.
  • Sessions presencials amb els principals experts d’empreses i institucions.
  • Seminari web masterclass d’explicació d’un cas pràctic i real d’aplicació de coneixements adquirits per mòdul del Màster.
  • Vip masterclass presencials a l’inici i al final amb referents del món digital.
  • Digital case studies que podràs veure en línia quan vulguis d’experts en cada tema que t’explicaran les seves experiències amb els seus projectes i empreses.
  • Realització d’un projecte digital del tema o marca que triïs tutoritzat i amb presentació final davant un tribunal.
  • Realització d’un TFM (treball final de màster).
  • Offline experiences:
    Madrid
    Ministeri Administracions Públiques, Secretariia d’Estat de Comunicació (Moncloa), Congrés dels Diputats i Senat.
    Barcelona
    Consorci Zona Franca, Parlament de Catalunya i Generalitat de Catalunya.

Sortides professionals

  • Direcció de màrqueting digital.
  • Digital mànager d’una empresa o mànager d’una empresa.
  • Digital mànager d’un líder o manager d’una institució.
  • Community mànager.
  • Creador de contingut per a marques o líders polítics o empresarials.
  • Analista Big Data.
  • Responsable comunicació digital o social media en empresa o institució.
  • Responsable marca personal d’un líder o mànager.
  • Transformació digital d’empreses o institucions.
  • CMO digital d’una empresa o institució.

Pla d'estudis

Modalitat a temps complet

  • Durant el primer any d’ingrés en un ensenyament universitari de grau: l’estudiant ha de matricular 60 crèdits.
  • A partir del segon any d’ingrés i per als estudiants de primer que prèviament han cursat, totalment o parcial, altres estudis universitaris oficials a qualsevol universitat: l’estudiant ha de matricular entre 46 i 60 crèdits. Excepcionalment, i quan estigui justificat, el cap d’estudis, mitjançant resolución expressa, pot autoritzar una matrícula superior a 60 crèdits fins a un màxim de 78 crèdits per curs acadèmic.

Modalitat a temps parcial

  • Durant el primer any d’ingrés en un ensenyament universitari de grau: l’estudiant ha de matricular 30 crèdits.
  • A partir del segon any d’ingrés i per als estudiants de primer que prèviament han cursat, totalment o parcial, altres estudis universitaris oficials a qualsevol universitat: l’estudiant ha de matricular entre 18 i 45 crèdits.

Normativa de permanència
Pots trobar la normativa de permanència de la UB en aquest enllaç.

Distribució dels crèdits
El crèdit ECTS es computarà com 25 hores de treball de l’estudiant, que es repartirà entre: activitats presencials, activitats tutelades i activitats autònomes.

Assignatures

Mòdul 1. Estratègia, Digital management & Personal branding
1. Diagnòstic digital.
2. Reputació digital d’una marca.
3. Pla de Comunicació Digital:
4. Digital Management
5. Personal Branding 5.0
6. Engagement i com treure-li partit a les xarxes.
Mòdul 2. Storytelling
7. Storytelling.
8. Narrativa transmedia.
9. Estratègia de continguts.
10. Creativitat en continguts.
Mòdul 3. Media Lab
11. Introducció al Media Lab.
12. Social media live i màrqueting amb influencers.
13. Social Media.
14. Campanyes de Google Adwords.
15. Posicionament SEO.
16. Mobile màrqueting i campnayes SMS i WhatsApp.
17. Mitjans digitals i eNews.
Mòdul 4. Big Data
18. BBDD i Big Data.
19. Business Intelligence.
20. Monitorització, KPI’s.
Mòdul 5. Pla de màrqueting digital
1. Disseny i creació pla de màrqueting digital.
2. Anàlisis i rendibilitat ROI d’un pla de màrqueting digital.
3. Digital customer journey i social customer care.
4. Gestió clients digitals CRM.
Mòdul 6. Web i eShops
5. Disseny i arquitectura web.
6. Mobile màrqueting.
7. Disseny eShops.
8. Plataformes venda online.
Mòdul 7. E-commerce
9. Pla estratrègic e-commerce.
10. SEM per a e-commerce.
11. SEO per a e-commerce.
12. Inbound màrqueting i
màrqueting afiliació.

 

Seminaris Web E-Leadership & Màrqueting Digital empresarial i institucional
• Comunicació digital President autonoòmic.
• Digital Management i com aconseguir brand lovers: Telepizza.
• Podcast
• Com ser influencer.
• Digital management polític i institucional.
• Engagement i com treure partit a les xarxes
• Lideratge i mitjans de comunicació.
• Supertalent digital.
• Lideratge conscient digital.
• Blogs.
• Mobile marketing.
• Màrqueting digital internacional.
• Alcalde 4.0.
• Blockchain.
• Xarxes de comunitat i de dones.
• Formació online.
• Lideratge & talent.
• Presentacions eficaces.
• Cara B lideratge digital.
• Líders a Tik Tok.

 

Seminaris Web CMO & Transmedia
• E-commerce per a ampliar mercat internacional.
• Logística i atenció al client.
• Pla financer e-commerce.
• Botigues online creatives.
• Omnicanalitat.
• Aspectes legals e-commerce.
• Solucions tecnològiques per a botigues online.

Professorat

NOM

CÀRREC/INSTITUCIÓ

Carlos Macho
Head of Brand Wallapop
Raquel Guillén
Mànager Influencers Dulceida
Fabiola Barandian
PR, Communications & Digital Content Marketing at Mc Donald’s
Maritcha Ruiz Directora de Comunicació PSOE
Carlos Fernández
Director Digital & Social Media Iberdrola
Enrique Sanjuán
Expert en Zoom, webinars, esdeveniments i Clubhouse
Noel Nuez
Country Manager Spanish LATAM de Tik Tok
Belén Pueyo
Digital Mànager d’Operación Triunfo
Carlos Guadián
Expert en anàlisis de dades i xarxes socials. Comunicació digital
Rodríguez Salas
Membre del Congrés dels Diputats i ex-alcalde de Jun
Sonia Luna
Ex Digital Mànager Telepizza
Richard Wakefield
Director Publicitarios Implicados i professor de Blanquerna
Fernanda Jaramillo
Coach Tecnològica, Mentora, Fundadora i CEO de Social&Tech
Chal Jiménez
Escriptor, Digital Mànager i professor d’ESIC, Blanquerna, UIC
Silvia Forés
Directora RRHH Hotel Mandarin Oriental i Presidenta Fòrum RRHH
Virtu Morón
Responsable de Comunicació Pla Rodalies de Catalunya
Sergio Trujillo
Expert en SEO i SEM i projectes d’ESIC i Nuclio Digital School
Jonatan Martínez
Coordinador adjunt del Grup Socialista a la Diputació Barcelona
Lourdes Múñoz
Fundadora Barcelona Open Data i Dones en Xarxa
Anna Gener
CEO Barcelona Savills Aguirre Newman
Pablo Wessling
Director de càsting de Gestmusic i Influencer
Txell Costa
Conferenciant, professora i autora “Liderar en femení”
David Donaire
Diputació de Barcelona
Lucía Piqué
Consultora experta en SEO i professora d’ESIC
Ricardo Terrades
Director Creatiu Una mosca en mi sopa
Elisabet Cañas
Consultora experta de LinkedIn
Josep Salvat
CEO a Josep Salvat PR i professor d’ESIC i UAB
Ivan Fresneda
Amazon i Google
Patry Jordán
Influencer moda, estil de vida i esport.
Inma Cabrera
Directora de Màrqueting Gaes Júnior
Montse Guardia
Co-founder & CEO a Big Onion
Ignacio Arco
Head of Màrqueting Europe Amazon Freight
Antonio Rabaneda
Head of User Acquisition a Tangelo Games Corp.