Màster Game Design F2P - 2020-2021
daniel-iglesias-duran-screens4
daniel-iglesias-duran-4
daniel-iglesias-duran-screenshot-3
Learn-Build-Measure
trello
Copia de brain-2062057_1920

Informació General

El màster en «Game Design & Business F2P per a mòbils» és el primer màster a Espanya enfocat 100% a videojocs free-to-play per a mòbils. Combinarà totes les àrees de treball en la concepció, el disseny i l’anàlisi d’un videojoc F2P per a mòbil, des del punt de vista del Game Design (disseny), Level Design (disseny de nivells), UX / UI (disseny d’experiències i interfície d’usuari) Màrqueting i Big Data (mètriques i analítiques) en la part educativa teoricopràctica.

La docència ha estat pensada per aplicar tota la teòrica apresa, a través de casos pràctics perfectament tutoritzats i mentoritzats per experts professionals sèniors de la indústria del videojoc mòbil al nostre país.

Els nostres professors treballen en empreses internacionals de gran reconeixement en la
indústria Mobile com King, Ubisoft, The Breach Studios, Digital Legends, Scopely, Tilting Point i
Madbox, entre d’altres.

Plà d'estudis

Com aprendrem?

La docència d’aquest màster es realitzarà en CASTELLÀ i ANGLÈS.

El pla d’estudis comptarà amb un seguit d’assignatures estructurades en mòduls amb l’objectiu que l’alumne concebi, dissenyi i prototipi videojocs utilitzant les competències adquirides en el transcurs del Màster referents a diferents àrees del Game Design i Level Design.

Per garantir que l’experiència de l’alumnat sigui la més òptima i productiva possible, el Màster s’ha estructurat de la següent manera:

  1. F2P BASICS AND MARKET KNOWLEDGE

Aquesta part és la del mercat i de la indústria. És molt important que l’alumne entengui les grans fases i metamorfosi que va viure la indústria, el que va fomentar que agafés tant protagonisme el model F2P, i que aprofundeixi aquests coneixements en les plataformes mòbils, tant des del punt de vista del Game Design i del Business o negoci. A més, és clau conèixer el nostre target, la nostra audiència i la competència i el mercat; el que col·loquialment coneixem com ser consumer-centric.

  1. PRODUCT DESIGN, FROM IDEA TO LAUNCH 

Cóm crear un joc guanyador en un món on milers d’apps i jocs surten cada dia? Un cop ja coneixem el mercat i les nocions principals del free-to-play, ens endinsarem en àrees del Game i Level Design on repassarem totes les fases de creació d’un joc F2P, des de la fase de la generació d’idees de disseny trencadores fins a la fase de llançament i de l’anàlisi. Estudiarem mètodes d’ideació, de presentació d’idees, eines de prototipatge /playtesting i experiència d’usuari per tornar-nos lean product managers.

  1. MANAGING GAMES AS AN EXPERIENCE

En el món del F2P, la història no s’acaba quan llances el videojoc, sinó que només acaba de començar.

És una fase en què tot l’equip / estudi ha de canviar la seva manera de treballar i entendre com els seus jugadors interactuen amb el joc per poder establir un Roadmap de producte guanyador que permeti tornar el joc llançat en un negoci rendible, a través de milions de dades que es reben cada dia.

En aquest sentit, dotarem a l’alumne de totes aquelles eines que li permetin generar informació a partir de diferents tipus de fonts de dades provinents de l’enorme quantitat de dades que produeixen els F2P per a mòbil.

També asseurem les bases del flux de treball d’un Data Scientist / Data Analyst en la indústria del F2P per a mòbil i oferirem una introducció a les eines i mètodes que permeten a aquests perfils extreure informació de les dades telemètriques dels videojocs i crear solucions que permetin prendre decisions per optimitzar el joc i l’experiència dels nostres jugadors.

Sessions Masterclass

El Màster comptarà amb algunes hores de Masterclasses on professionals de gran reconeixement en la indústria vindran a explicar als alumnes casos reals de videojocs que estan treballant, o bé hagin treballat. L’objectiu serà el de compartir amb els alumnes el dia a dia de la seva jornada professional i que aquests puguin conèixer el seu treball, a més de preguntar qualsevol dubte que tinguin.

L’avaluació

L’avaluació es farà en base a treballs en grup, presentacions a classe, lliurament de prototips i un treball final, on s’englobin tots els coneixements i tècniques adquirits durant el màster.

Titulació

Si accedeixes el màster amb un títol de llicenciat/graduat universitari oficial o més: rebràs la titulació de Màster propi (títol UB).

Si accedeixes el màster sense títol de llicenciat/graduat universitari oficial: rebràs titulació de Diploma d’Extensió Universitari.

 

Assignatures i Professorat

Professorat

La docència ha estat pensada per aplicar tota la teòrica apresa, a través de casos pràctics perfectament tutoritzats i mentoritzats per experts professionals sèniors de la indústria del videojoc al nostre país.

Els nostres professors treballen en empreses internacionals de gran reconeixement en la indústria Mobile com King, Ubisoft, The Breach Studios, Digital Legends, Scopely, Tilting Point i Madbox, entre d’altres.

Alexandre Besenval – Studio Manager Madbox Barcelona

15 anys treballant en el món dels videojocs per a mòbils, va començar la seva carrera professional el 2006 a Gameloft, una de les empreses pioneres en videojoc mòbil, on va estar actuant de Producer i Studio Manager, liderant el llançament de jocs per a mòbils i consoles com ara Asphalt 5, Gangstar 2, Block Breaker Deluxe 2, Real Football 2013 i Brain Challenge.

L’any 2012 Alexandre es va unir a la start-up de Barcelona Social Point com Head of Mobile per facilitar la seva transició de desenvolupadora de jocs Facebook a jocs per a les appstores mòbils. Després va actuar de Vice President of Product, liderant els llançaments de “Dragon City”, “Monster Legends” i creant 2 franquícies noves, “Tasty Town” i “World Xef”. Social Point va ser adquirida per Take Two Interactive en l’any 2017.

Des de finals de 2019, Alexandre és l’Studio Manager de Madbox Barcelona. Madbox és una start up creada a París el 2018, la visió és redefinir el gènere casual per a dispositius mòbils.

Xavi Fradera – Game Product, Production & Design Specialist

Porta més de 25 anys treballant com a dissenyador i productor en la indústria del videojoc. És expert en la concepció de la visió de el joc, en la creació del “pitch”, al prototipatge d’idees, en la producció i actualitzacions de contingut un cop el videojoc està llançat.

Ha creat jocs per a màquines recreatives, per a diferents tipus de consola de sobretaula i portàtils, jocs socials per a Facebook i en els últims 8 anys en jocs per a mòbil. Ha treballat en empreses com Gaelco, Virtual Toys, Social Point o King entre altres i actualment està treballant en un projecte propi.

Va participar a Retro Sevilla 2016 amb una retrospectiva sobre el seu treball a Gaelco.

Lidia Chía Jiménez – UX designer a KING

Publicista de formació, ha centrat la seva carrera en comprendre quins factors ens influeixen a prendre decisions. Amb estudis en psicologia, investigació, màrqueting i comunicació, ha estat dissenyadora gràfica, web i UX, posant a l’usuari al centre del disseny.

Actualment, treballa a King com UX designer definint l’experiència de nous jocs juntament amb game designers i UI artists. Testejant amb jugadors, defineix solucions centrades en les motivacions d’aquests i alineades a el model de negoci de el joc.

Daniel Iglesias Durán – Game Designer (especialista en Level Design) a KING

Graduat universitari en Disseny de videojocs per l’Escola universitària: ESNE de Madrid. És dissenyador de jocs especialitzat en disseny de nivells. Actualment treballa com a dissenyador de nivells per a l’empresa multinacional KING, líder en el sector casual per a dispositius mòbils, participant en el disseny de jocs com: “Diamond Diaries Saga”, “Papa Pear Saga”, “Bubble Witch Saga 2”, “Bubble Witch Saga 3 “, entre altres.

Marc Cejalvo – Data Scientist a KING

Físic de formació, gamer per passió va començar la seva carrera laboral a la recerca industrial realitzant simulacions i anàlisi de dades per dissenyar sistemes magnètics per a automoció.

Va desenganxar en el món Big Data des de la divisió de Printing d’HP, i va aterrar com Data Scientist a King: un paradís de dades amb una de les bases de jugadors més grans de el món.

Carlos Meca – Sènior Game Designer a KING

Graduat en enginyeria multimèdia i post-graduat en disseny de videojocs. Dissenyador de videojocs, amb més de 5 anys d’experiència i diversos jocs llançats en diferents plataformes i gèneres, està especialitzat en disseny de sistemes, de nivells, user experience i esdeveniments.

Va començar com a dissenyador de nivells a Pyro Studios; més tard va treballar a Moon Factory Studios com a dissenyador en un títol per Android i PS4. El 2015 va començar el seu treball a King com a dissenyador de nivells a “Bubble Witch Saga 2”, “Bubble Witch Saga 3”, “Bubble Witch Mini” i “Candy Crush Cubes”. Actualment treballa com a dissenyador sènior a l’estudi de jocs nous de la companyia.

Hanin Williams – Màrqueting Manager a Ubisoft Barcelona

Graduada MBA, va començar la seva carrera a Gameloft on va estar a càrrec de l’estratègia i operacions de màrqueting per a una cartera de més de 15 jocs. Fins llavors va acumular més de 12 anys d’experiència en Màrqueting, dels quals els últims 8 a la indústria Mobile Games.

El 2016 es va unir a l’equip d’Ubisoft Barcelona Mobile com Head of Marketing, on va muntar el departament de Màrqueting amb l’objectiu de llançar els 2 videojocs desenvolupats a l’estudi: “Might & Magic Elemental Guardians” i “Hungry Dragon”, tots dos el 2018.

Actualment ocupa el càrrec de Màrqueting Live Ops Manager de 3 live games (Hungry Shark Evolution, és el tercer). Hanin és experta en ASO, Branding i Comunicació, així com Player Acquisition i Engagement. En paral·lel, està cursant un Màster en Neuromàrqueting per tal d’aplicar aquests coneixements i millorar les seves habilitats en Màrqueting.

William Hughes – VP Creative of Marketing

William és un professional creatiu que compta amb més de 15 anys d’experiència en publicitat i companyies de videojocs com PopCap, EA, Big Fish, Social Point i Tilting Point. És expert en direcció creativa, planning estratègic, desenvolupament de marca i disseny amb un enfocament orientat en la informació (data-driven).

Matthew Clarke – Content Director a Ubisoft Barcelona

Ferran Puntí – CEO a The Breach Studios

Ferran compta amb més de 20 anys d’experiència en la gestió i més de 12 anys en la indústria del joc. Al llarg dels anys, Ferran ha estat el titular de la visió de múltiples projectes de diversa naturalesa (desenvolupament de jocs, eSports o advocat, entre d’altres). Ferran és un jugador apassionat, un emprenedor elèctric i un dinamitzador de persones.

Raul Garcia – Màrqueting Manager a The Breach Studios

Raul treballa des de fa anys en el mercat independent dels videojocs, cosa que el permet detectar i explotar noves oportunitats. Any rere any ha desenvolupat les seves habilitats de màrqueting, comunicació i publicació després de treballar en més de 25 projectes, alguns d’ells premiats a nivell internacional.

Calendari

Calendari del curs: d’octubre de 2021 a juny de 2022

Horari: Per confirmar

Accés i Sortides Professionals

Perfil d’entrada

Graduats o titulats de diverses àrees de coneixement (artistes i desenvolupadors de l’àmbit dels videojocs, enginyers, psicòlegs, etc.) que vulguin especialitzar-se en el disseny i els models de negoci dels jocs gratuïts en plataformes mòbils.

Sortides professionals

En el disseny del Màster hem tingut en compte que pugui ser una especialització per a qualsevol persona que vulgui exercir treballs com a Director Creatiu, Game Master, Game Designer, Gameplay Designer, Level Designer, Product Owner, Product Manager, Economy Game Designer, Game Data Analyst, QA Lead, Assistant Production.