Curs avançat en programació “Backend as a Service”
Curs avançat en programació “Backend as a Service”
Curs
Programació Backend as a Service
En aquest curs els estudiants aprendran a implementar un servei escalable per qualsevol solució, especialment videojocs que necessiten el suport d’un Backend per aportar més valor als seus usuaris.


Curs
Programació Backend as a Service
En aquest curs els estudiants aprendran a implementar un servei escalable per qualsevol solució, especialment videojocs que necessiten el suport d’un Backend per aportar més valor als seus usuaris.
Informació general
En aquest curs els estudiants aprendran a implementar un servei escalable per qualsevol solució, especialment videojocs que necessiten el suport d’un Backend per aportar més valor als seus usuaris. Finalment, aprendran a fer servir les eines que proporcionaran les plataformes de BaaS per analitzar tota la ingesta de dades dels usuaris.
El curs està enfocat a tota classe de treballs relacionats amb les IT, com Backend Engineer, Bussines Inteligence Engineer, Big Data Engineer, DevOps Engineer i/o Fullstack Engineer.
Aquest curs s’ofereix de manera independent, però també forma part del temari del Màster oficial d’ENTI-UB «Màster en producció i emprenedoria de continguts digitals-videojocs»
A qui va adreçat aquest curs?
El target ha de ser una persona que tingui una base de programació d’almenys 300 a 600 hores en total, tenint en compte hores acadèmiques, professionals i no professionals. Es valoren coneixements bàsics de Bases de Dades, servidors, pàgines web i aplicacions amb peticions a servidor.
Professorat
L’encarregat del curs és Luis Resco , Backend Engineer a The Breach Studios.
Luis Resco Blázquez treballa actualment com a Backend Engineer a The Breach Studios desenvolupant videojocs per plataformes mòbils. Anteriorment va treballar a Zitro com a C#/Javascript Engineer desenvolupant aplicacions mòbils, aplicacions per Aigües de Barcelona i donant suport a una aplicació per facilitar la venda electrònica a diverses aerolínies.
Temari
- Introducció
- Història del BAAS. Com i perquè el BAAS va sorgir?
- Principis de REST API
- Principis de les Bases de Dades
- Principis del Backoffice
- Planificació de projecte
- Proveïdors de BAAS i anàlisis de pressupostos
- Estratègies del BAAS
- Organització del projecte
- Pautes de codi
- Pautes de documentació
- Flux de treball a l’equip
- Principis de la integració continuada
- Eines de codi
- Funcionalitats del backend as a service
- Demandes al servidor
- Dades de usuari
- Actualitzacions de l’usuari
- Versions
- Configuracions i dades del servidor
- Segmentació d’usuari
- Conjunts d’objectes, economia del joc i inventari.
- Pagaments
- Analítiques
- Operacions de bases de dades
- Classificatòries i equips
- Multijugador
- Integració amb altres serveis
- Drets d’usuari i credencials del backoffice
- Implementació del backend
- Configuració del projecte
- Tests unitaris
- Tests d’integració
- Arquitectura escalable de codi backend
- Integracions als motors de joc
- Contractes entre comunicacions client-servidor
- Eines d’integració
- Sumari i referències
Calendari i horari
- Data d’inici: Febrer 2020
- Data de final: Abril 2020
Hores de classe totals: 60 hores aprox.
Horari de classe:
- Dimarts 19:30 – 21:00 hores
- Dimecres 18:00 – 21:00 hores