Backend_01
Backend_02

Informació general

En aquest curs  els estudiants aprendran a implementar un servei escalable per qualsevol solució, especialment videojocs que necessiten el suport d’un Backend per aportar més valor als seus usuaris. Finalment, aprendran a fer servir les eines que proporcionaran les plataformes de BaaS per analitzar tota la ingesta de dades dels usuaris.

El curs està enfocat a tota classe de treballs relacionats amb les IT, com Backend Engineer, Bussines Inteligence Engineer, Big Data Engineer, DevOps Engineer i/o Fullstack Engineer.

Aquest curs s’ofereix de manera independent, però també forma part del temari del Màster oficial d’ENTI-UB  «Màster en producció i emprenedoria de continguts digitals-videojocs»

A qui va adreçat aquest curs?

El target ha de ser una persona que tingui una base de programació d’almenys 300 a 600 hores en total, tenint en compte hores acadèmiques, professionals i no professionals. Es valoren coneixements bàsics de Bases de Dades, servidors, pàgines web i aplicacions amb peticions a servidor.

Professorat

L’encarregat del curs és Luis Resco , Backend Engineer a The Breach Studios.

Luis Resco Blázquez treballa actualment com a Backend Engineer a The Breach Studios desenvolupant videojocs per plataformes mòbils. Anteriorment va treballar a Zitro com a C#/Javascript Engineer desenvolupant aplicacions mòbils, aplicacions per Aigües de Barcelona i donant suport a una aplicació per facilitar la venda electrònica a diverses aerolínies.

Temari

  • Introducció
  • Història del BAAS. Com i perquè el BAAS va sorgir?
  • Principis de REST API
  • Principis de les Bases de Dades
  • Principis del Backoffice
  • Planificació de projecte
  • Proveïdors de BAAS i anàlisis de pressupostos
  • Estratègies del BAAS
  • Organització del projecte
  • Pautes de codi
  • Pautes de documentació
  • Flux de treball a l’equip
  • Principis de la integració continuada
  • Eines de codi
  • Funcionalitats del backend as a service
  • Demandes al servidor
  • Dades de usuari
  • Actualitzacions de l’usuari
  • Versions
  • Configuracions i dades del servidor
  • Segmentació d’usuari
  • Conjunts d’objectes, economia del joc i inventari.
  • Pagaments
  • Analítiques
  • Operacions de bases de dades
  • Classificatòries i equips
  • Multijugador
  • Integració amb altres serveis
  • Drets d’usuari i credencials del backoffice
  • Implementació del backend
  • Configuració del projecte
  • Tests unitaris
  • Tests d’integració
  • Arquitectura escalable de codi backend
  • Integracions als motors de joc
  • Contractes entre comunicacions client-servidor
  • Eines d’integració
  • Sumari i referències

Calendari i horari

  • Data d’inici: 01 Octubre 2019
  • Data de final: 18 Desembre 2019

Hores de classe totals: 60 hores aprox.

Horari de classe:

  • Dimarts 19:30 – 21:00 hores
  • Dimecres 18:00 – 21:00 hores