El passat 22 de març es va realitzar la taula rodona CREATIV@S en format online, exclusivament per a estudiants d’ENTI Sound i Amerike, i en col·laboració amb l’Asociación Mujeres de la Industria de la Música (MIM). Durant la sessió es va analitzar el procés creatiu a nivell artístic des de múltiples perspectives.
Van participar com a ponents convidades les artistes Brisa Fenoy i Marlena. També es va comptar amb la presència de Carolina Rodríguez, consultora en creativitat i innovació. Va moderar la sessió la professora d’Educació Auditiva del Grau d’ENTI Sound, Lorena de Tena.
Et vas perdre la sessió? No et preocupis! Aquí podràs llegir alguns consells i els punts principals que es van tractar.
-
Deconstrueix primer, per construir després
Deconstrueix tot el que creguis perquè és el que has vist, viscut o t’han dit. Deconstrueix les teves accions, creences i identitat, i després torna-ho a construir des de la teva veritat. Tu ets tu. No ets la imatge que t’han creat.
Aquest procés de deconstrucció no només farà que t’entenguis millor a tu mateix/a, sinó que augmentarà la teva creativitat i connectaràs més amb el teu públic.
Això ens porta a la següent idea …
-
Surt de la teva zona de confort
El procés de reconstrucció de tu mateix/a probablement et portarà a allunyar-te de la teva zona de confort. Això és bo!
Com més et surtis de la teva zona de confort, moltes més possibilitats s’obriran davant teu i molt més desenvoluparàs la teva capacitat enfront de l’adversitat. Per tant, el teu espai de creativitat s’obrirà.
-
Abraça la por. Després, transforma-la en adrenalina
La por és una companya de viatge que apareixerà en algun moment del teu procés creatiu.
Intenta identificar si el que sents es por o “mieditis”. La por és intrínseca, és normal sentir-la i simplement cal acceptar-la, abraçar-la. La “mieditis”, o por a què diran, pots aprendre a gestionar-la i reduir-la perquè no et freni en el procés.
Un altre consell molt útil és: transforma la por en adrenalina. La por és una emoció més, que no pot paralitzar-te o impulsar-te segons com reacciones davant seu.
-
Guanya consciència i “condueix” en manual
La majoria de les persones “condueixen” per la vida en pilot automàtic. Evita el mode automàtic. Comença a fer servir més la marxa manual durant el teu dia. Pren consciència i troba el present en tot el que fas. No siguis impulsiu/va. Observa, respira, sigues conscient de l’aquí i l’ara.
Sigues conscient també de si estàs vivint la vida que vols. Crea filtres per prendre decisions. Et sents bé amb el que fas? Si la resposta és sí, ves endavant. Si la resposta és no, elimina-ho de la teva vida.
-
Practica l’escolta activa
Escolta per entendre, no per respondre. Això et permetrà aprofundir molt més en el que sents, i augmentarà la teva creativitat. Practica amb tu mateix/a, però també quan interactuïs amb els altres. Des d’un punt de vista estratègic, l’escolta activa és la base de tot procés creatiu.
En resum, la creativitat pot treballar-se com qualsevol altra disciplina. El procés creatiu i les eines usades per aconseguir-ho són molt diferents per a cada artista i, a més, evolucionen durant el camí. El que ens ha quedat clar és que l’autoconeixement i treballar-se a un/a mateix/a són factors clau per aconseguir creacions autèntiques i originals.
I tu, ets creatiu/va?