Just abans de les vacances de Nadal, a ENTI-UB rebíem al visita de Veli-Pekka Piirainen, fundador i CEO de l’empresa de videojocs finlandesa CriticalForce Ltd. Són els creadors de Critical Ops, un dels videojocs FPS més jugats a tot el món per dispositius mòbils i amb una forta implementació cap als eSports.
Piirainen, és també professor de la KAMK University of Applied Sciences, en concret de Game Development Studies, i va ser un dels impulsors d’aquest departament dintre la KAMK i de la fundació del grau de creació de videojocs.
Actualment ENTI-UB manté lligams acadèmics amb la KAMK University, cosa que permet als nostres estudiants que optin per fer estades a l’estranger amb el programa Erasmus+ d’escollir Finlàndia i la KAMK com a destí.
Durant la seva estada amb nosaltres, Piirainen va compartir la seva experiència en la direcció d’un estudi de videojocs amb una xerrada per als alumnes d’ENTI-UB on va explicar què es va fer bé i també què no es va fer bé durant el desenvolupament de Critical Ops. Es pot resumir en els següents punts:
- 1) Tenir un bon joc
- 2) Seguir molt de prop al teu públic via XXSS i interaccionar-hi sempre
- 3) Cooperació amb influencers
- 4) Iniciar accions enfocades als eSports molt aviat
- Dels errors comesos en aquell temps va destacar:
- 1) Creixement massa ràpid sense tenir les estructures necessàries
- 2) Falta de comunicació. Eines com Slack empitjoren més que ajuden.
- 3) Malentesos culturals entre grups diversos
- 4) Incertesa sobre els esdeveniments futurs. Falta de planificació.
- 5) No saber prioritzar quins problemes cal atacar primer.