La formació universitària en videojocs no para de créixer a Espanya, encoratjada per l’alt consum de l’entreteniment. Actualment, a l’Estat només es produeix un 2% dels videojocs que es consumeixen, tot i que la indústria al país arriba a uns vendes d’uns nou milions d’euros anuals. Per canviar aquesta xifra cal formar els alumnes, per tal que siguin capaços de canalitzar el seu talent i creativitat cap al disseny i producció de jocs per a ordinadors, smartphones i altres dispositius.

Una resposta a aquesta necessitat formativa són l’aparició de diversos centres universitaris, arreu de l’Estat, per formar professionals en l’àmbit dels videojocs i el disseny digital. Precisament, una de les universitats que s’esmenten en l’article de El País és l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB). En concret, es destaca el clar enfocament d’aquest centre vers la creació de jocs, pensats no tan sols per divertir-se, sinó per formar-se en tasques com la defensa, l’educació, l’exploració científica, sanitària, les urgències, la planificació cívica o l’enginyeria. Segons Oscar García Pañella, director acadèmic d’ENTI-UB, aquesta és una de les peculiaritats de la formació que dirigeix.

García Pañella també creu que ‘és important que aquell que decideixi formar-se en videojocs abans ha de saber fer jocs’. Amb això vol dir que, abans de tecnologia cal dominar ‘aspectes de psicologia i estètica’.

Llegeix l’article complet en aquest enllaç