NOMBRE Y APELLIDOS

Alexandra Samper Martínez

PERFIL SOCIAL

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FORMACIÓN 

  • Doctora en Turismo y  Ocio

PUBLICACIONES

  • Samper-Martínez, A., Sánchez-Bergara, S., García-Álvarez, E. (2017) El ocio digital en la configuración de marcos normativos: una mirada a través de la práctica co-creativa de videojuegos online. En D. Muriel y R. San Salvador del Valle (eds.) Tecnología Digital y Nuevas Formas de Ocio. Bilbao: Deusto.
  • Samper-Martínez, A., Cuenca-Amigo, J., Monteagudo, M.J., López-Sintas, J. (2017) Cuando el Ocio Digital “Sale de la Pantalla”: la Invasión de Pokémon Go. En Daniel Muriel y Roberto San Salvador del Valle (eds.) Tecnología Digital y Nuevas Formas de Ocio. Bilbao: Deusto Digital.
  • García-Álvarez, E.; Samper-Martínez, A.; López-Sintas, J. (2015) La experiencia co-creativa del jugador de juegos sociales: del compromiso a la pérdida en la reconfiguración del modelo de negocio. En: La construcción social de la experiencia de ocio cultural (pp. 254 – 278). Omnia Science Monographs.
  • García, E.; López, J.; Samper, A (2014). How do the Social Gamer Perceive the Experience of Play? The Process of Play: Netnography of Restaurant City on Facebook. Games and Culture. ISSN 1555-4120.
  • García Álvarez, E.; López Sintas, J.; Samper Martínez, A. (2011) Challenges and Trends in Digital Leisure: Transformation of Dimensions, Experiences and the New Business Models. Arbor. 188 – 754, pp. 395 – 407.
  • Samper-Martínez, A. (2018) Women as character, user and developer in videogames. Annual Woman’s Meeting. Fun & Serious Game Festival.
  • Samper-Martinez, A., Gerling, K., García-Álvarez, E., Kirman, B., & Lawson, S. (2015, October). After All the Time I Put Into This: Co-Creation and the End-of-life of Social Network Games. In Proceedings of the 2015 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play (pp. 135-140). ACM.
  • García Álvarez, Ercilia; López Sintas, Jordi; Samper Martínez, Alexandra (2011) Co-production of a co-creative leisure: the social game Restaurant City on Facebook. ISBN 978-0-615-56225.
  • Samper-Martínez, A. (2017) Naufragio de la comunicación corporativa en las RRSS. Informe OBS Business School. Barcelona: Editorial Planeta.

PARTICIPACIÓN EN PROYECTOS EUROPEOS/INTERNACIONALES

  • // 2011   Funded Project – Cultec: Culture, Leisure and Digital Technologies: Interpreting the interdependence of social uses. Project type: MINECO – ECO 2011-29558-C02-01-E. Funding entity: Spanish Ministry of Education and Science, and the European Union (ERDF). Type of Collaboration: Research Assistant.
  • 2009 Collaboration with a SGR research group. Project type: SGR – 2014-SGR-502. Funded by: Commission for Universities and Research of the Ministry of Innovation, Universities and Catalan Companies. Type of collaboration: Junior Researcher.

DEDICACIÓN PROFESIONAL

  • Personal Docente e Investigador

ÁREAS DE ESPECIALITZACIÓN

  • Ámbito de investigación: Ocio Digital, Investigación de Usuario, Netnografía
  • Ámbito docente: Ocio, Turismo y Business (Marketing, Producción, Lideraje, Dirección Estratégica de la Empresa, internacionalitzación)

IDIOMAS

Catalan, castellano i inglés

MI VIDEOJUEGO PREFERIDO

The Rivers of Alice, Samorost, Machinarium