EUSES i ENTI treballen en la creació d’una aplicació per a la millora de les habilitats motrius de nens i nenes

L’Escola Universitària de la Salut i l’Esport i l’Escola de Noves Tecnologies Interactives estan treballant plegades en la creació d’una aplicació en la qual s’utilitza la tecnologia Mocap (captura de moviment) i que servirà per poder millorar les habilitats motrius dels nens i nenes de vuit i nou anys d’edat. En aquest projecte, que lideren els professors Raquel Font (EUSES) i Richard Hebert (ENTI), hi participen cinc equips amb cinc objectius concrets que, un cop assolits i posats en comú, donaran forma a una App que podrà ser utilitzada tant per les famílies com pels mestres d’educació física de primària i que serà una eina de molta utilitat per valorar les habilitats motrius i millorar-les a partir dels errors.

Per part de l’EUSES hi ha dos equips de treball: un està format per cinc alumnes de 1r curs de CAFE de l’assignatura de Desenvolupament Motor, que han estat els encarregats de descriure els patrons bàsics de la motricitat en nens i els principals errors, també han dissenyat els exercicis per millorar aquests errors. L’altre equip el formen dos alumnes de Doble Titulació (CAFE + Fisioteràpia) que s’han encarregat d’identificar quins són els grups musculars més implicats en cadascuna de les habilitats motrius.

ENTI, per la seva part, ha posat tres equips formats per estudiants del Grau i de Cicles Formatius. Un equip format per 2 alumnes del Grau de Creació Artística per a Videojocs i Jocs Aplicats es el que s’ha encarregat d’enregistrar la captació del moviment (Mocap), mentre que els altres dos equips, un amb dos estudiants del CFGS d’Animació 3D, Jocs i Entorns Interactius té la responsabilitat de la part artística posant cares als personatges i creant un context atractiu pels infants i l’altre, format per estudiants del CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, la part de programació.

El projecte de l’equip EUSES-ENTI està ja en una fase avançada i quan l’aplicació vegi la llum, els nens, a través d’un mestre virtual, s’endinsaran en el món de les habilitats on passaran per diferents planetes en cadascun dels quals hi podran realitzar una habilitat: la de córrer, la de saltar a peu coix, la de saltar amb els peus junts, la de lliscar lateralment, la del llançament, la de la recepció i la del xut.

Als nens se’ls mostrarà, en cada planeta, l’execució correcta de cada habilitat motriu. Un cop allà, i a partir dels principals errors que cometin, se’ls proposaran exercicis específics per a millorar aquests errors, cosa que els permetrà passar de pantalla i bellugar-se cada vegada amb més solvència pel món de les habilitats.