No importa que tinguis un perfil developer o artist, si vols fer videojocs hi ha una cosa que sempre has de tenir present i és que un joc el fa gran el seu concepte, la seva narrativa i com tots els elements tecnològics serveixen a un propòsit: divertir al jugador. I de tot això i de més se n’encarrega el “Game Design”
Les facetes d’aquest coneixement són moltes, tantes que sovint no caben en una classe convencional. Per això Joan Pons, professor de Game Design a ENTI-UB, es va trobar amb alumnes de diverses universitats i escoles de videojocs amb ganes de fer més i de saber més sobre disseny, sobre conceptes i sobre la indústria. D’aquí varen neixer unes sessions fora de l’escola en un canal de Discord que ara mateix funciona ja de forma autònoma gràcies a l’impuls i la dedicació de desenes d’estudiants.
Aquest grup de Discord (https://discord.gg/Web5KNz ) que el propi Joan Pons ens confessa és “interuniversitari i transespecialització” està obert a tothom que vulgui aprendre sobre Game Design tot i que majoritàriament hi ha estudiants d’Enti-UB, CITEM o el Tecnocampus.
Els dilluns es fa una classe oberta, els dimecres assisteixen professionals del videojoc per fer alguna xerrada, i el divendres els propis alumnes s’han organitzat una llista per poder fer presentacions de projectes o de papers acadèmics sobre el món del disseny de jocs.
Si us agraden els jocs i voleu saber més sobre Game Design us recomanem que entreu al seu canal de Discord i consulteu allà la seva programació de xerrades i de ponents, alguns de cabdals com Patrick Blank, dissenyador de nivells a Borderlands, que farà una xerrada el dia 1 de juliol. Aquesta presentació ha sigut possible gràcies a l’anàlisi dels nivells de HOB, un joc dissenyat pel mateix Blank, que un alumne de l’Enti (Aleix Azuela) va fer durant les classes i que repetirà a aquestes sessions de Discord i que via Twitter es va compartir amb ell, cosa que li va agradar prou com per interessar-se per la feina que es fa en aquest grup d’estudi.