Learning by doing: Com aprendre desenvolupant projectes reals

Avui dia existeixen molts mètodes pedagògics diferents, sistemes d’aprenentatge i modalitats presencials, online i mixtes. Un dels sistemes que més popularitat ha assolit gràcies al seu gran índex d’èxit és el mètode Learning by doing. No n’has sentit a parlar? A continuació, t’expliquem en què consisteix i a què es deu el seu èxit.

El mètode learning by doing se centra en la idea d’aprendre fent, és a dir, desenvolupant projectes reals dins d’un context concret. Gràcies a aquest sistema, l’alumne aprèn a resoldre problemes concrets en l’organització, treballant en equip i adquirint les habilitats necessàries per endreçar idees i assolir els objectius marcats. A ENTI-UB creiem que experimentar de forma real amb els projectes és clau per a descobrir l’autèntic funcionament del món del videojoc, per mitjà d’experimentar, provar diferents possibilitats, detectar els errors i desenvolupar millores.

Es tracta d’una metodologia orientada a l’acció, imposant la pràctica a la teoria, amb l’objectiu de convertir en reals les idees i conceptes. Aquest sistema ajuda a desenvolupar competències bàsiques pels professionals del sector dels videojocs, aportant-los habilitats per liderar equips, analitzar situacions i generar solucions.

Per a aquest objectiu, cada any els estudiants presenten un projecte en les mateixes condicions en què es treballa en la indústria, amb un estudi de mercat previ, presentació de prototips i “vertical slice”, publicant el joc de manera oberta en pàgines com itch.io i acabant amb un post-mortem que resumeix l’evolució del projecte.

Una altra de les eines amb què compta ENTI-UB són les Game Jams. Unes sessions en què s’improvisa i es llança un repte que posa a prova les capacitats de treball, col·laboració, comprensió i disseny d’una solució, per part dels alumnes. Aquestes sessions es realitzen en col·laboració amb altres entitats del sector turístic, hoteler o sanitari, cosa que ens permet formar equips multidisciplinaris, enriquint les capacitats de l’estudiant per fer front als reptes reals, als quals s’enfrontarà fora del món acadèmic.

L’èxit d’aquest mètode s’oberva en els diversos projectes reals d’alumnes d’ENTI-UB que s’han comercialitzat a través d’importants marques, com per exemple A Tale of Paper (Open House Games), Demon Blade (de Garage51) i Mystic Fate (Collapse Games), entre d’altres. Un dels exemples més recents és el cas de Mail Mole (Talpa Games), un projecte que ha sortit al mercat aquest any amb molt bona crítica, disponible per PS, XBOX, PC i Nintendo Switch, gràcies a Undercoders i JanduSoft. Aquests i altres projectes demostren l’efectivitat d’un mètode d’aprenentatge basat en la pràctica real.

Està clar que la importància d’un model educatiu basat en l’acció és cada cop més important en l’era digital, per això a ENTI-UB et preparem per a treballar a la indústria dels videojocs i altres sectors de forma real, mitjançant un ensenyament complet i un sistema actualitzat. No esperis més i descobreix com convertir-te en un especialista en videojocs. Visita’ns!