Òscar García Pañella al MWC 2019: “Gamifying the Mobile Experience”

La gamificació és un concepte que cada cop més s’obre terreny a l’educació, la indústria, els RRHH, el turisme i la salut. El reconeixement del gran poder de “fer divertit allò que no ens agrada massa” es veu quan a la trobada més gran del món en tecnologia mòbil es dedica un panell a la gamificació.

Entre els ponents, i com un dels exponents de la gamificació, estava el nostre director acadèmic Òscar García Pañella que des de Cookie Box fa anys que fa bandera de la gamificació i del concepte dels Serious Games.

En un primer moment Steve Webbs de Facebook i Angel Ceeman d’ Outfit7 van parlar de com s’aplica la gamificació no només a la publicitat si no a molts altres tipus de negoci i van parlar d’un Global Gamification Market del que van donar 3 claus de com funciona:

1- Competició:  per què a la gent li agrada mesurar-se contra els altres per veure qui ho fa millor

2- Crear una experiència memorable: que convidi a la gent a repetir i a parlar d’ella

3- Compartir: la necessitat de crear engagement a xarxes socials i difondre la nostre  iniciativa / marca

També es va mencionar la dificultat que entranya convèncer a molts dels sectors per utilitzar mecàniques de gamificació ja que molta gent que juga a jocs no es veu a ella mateixa com a gamer i tenen una visió errònia del que vol dir gamificar.

Posteriorment Òscar García Pañella junt amb Kaan Terzioglu de Turkcell i Meg Bear de Juvo  van explicar casos concrets, com una Inteligència Artificial que donava punts en directe en un argumentari de venta al públic cada cop que el comercial feia bé un dels punts. El cas que va explicar l’Òscar és potser un dels més representatius de l’amplitud d’objectius en que es pot aplicar la gamificació: la millora en l’aprenentatge d’un manual de conducció de trens per a professionals del sector ferroviari. Un públic objectiu bastant reaci però que va apreciar enormement no que es fes un joc si no que es dissenyés una experiència enfocada a la seva feina.