Hèctor Fuster Laseca, PhD.
Professor
Estudis i assignatures
Grau en CDI – Introducció a la Psicologia, Projectes 2, Investigació en Videojocs, Treball Final de Grau
Grau en CAVJA – Dinàmiques i Motivadors del Producte Digital
Grau en CAVJA – Dinàmiques i Motivadors del Producte Digital
Dedicació professional
Senior Game Designer a THQ Nordic
Formació acadèmica
Llicenciat en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2010
Màster en Psicologia de la Salut i Psicoterapia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2011
Màster en Creació, Disseny i Enginyeria Multimèdia per La Salle (Universitat Ramon Llull), 2013
Doctor en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2017
Màster en Psicologia de la Salut i Psicoterapia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2011
Màster en Creació, Disseny i Enginyeria Multimèdia per La Salle (Universitat Ramon Llull), 2013
Doctor en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2017
Àrees d’especialització i experiència
Disseny de personatges i escenaris
Creativitat
Psicologia
Mecàniques de joc
Interacció entre personatges
Disseny de jocs, analògics i digitals
Iniciativa. Autonomia. Presa de decisions. Visió global
Model de negoci
Creativitat
Psicologia
Mecàniques de joc
Interacció entre personatges
Disseny de jocs, analògics i digitals
Iniciativa. Autonomia. Presa de decisions. Visió global
Model de negoci
Creació d’apps, obres d’art, programari, jocs i productes
THQ Nordic (en producció). Gothic Remake. THQ Nordic – Senior Game Designer
The Breach Studios (en producció). The Harvest. The Breach Studios – Lead Game Designer
The Breach Studios (2020). Merge Soccer League. Netmarble – Lead Game Designer
The Breach Studios (2019). LaLiga Top Cards. Liga Nacional de Futbol Profesional (LaLiga) – Lead Game Designer
Nomada Studio (2018). Gris. Devolver Digital – Consultant Narrative Designer
The Breach Studios (en producció). The Harvest. The Breach Studios – Lead Game Designer
The Breach Studios (2020). Merge Soccer League. Netmarble – Lead Game Designer
The Breach Studios (2019). LaLiga Top Cards. Liga Nacional de Futbol Profesional (LaLiga) – Lead Game Designer
Nomada Studio (2018). Gris. Devolver Digital – Consultant Narrative Designer
Publicacions rellevants
Publicacions de recerca
– Chamarro, A., Oberst, U., Cladellas, R., & Fuster, H. (2020). Effect of the frustration of psychological needs on addictive behaviors in mobile videogamers: The mediating role of use expectancies and time spent gaming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17).
– Calvo, F., Carbonell, X., Oberst, U., & Fuster, H. (2018). May the passion be with you: The addictive potential of collectible card games, miniatures, and dice of the Star Wars universe. Journal of behavioral addictions, 7(3), 727-736.
– Fuster, H., Carbonell, X., Pontes, H. M., & Griffiths, M. D. (2016). Spanish validation of the internet gaming disorder-20 (IGD-20) test. Computers in Human Behavior, 56, 215-224.
– Carbonell, X., Guardiola, E., Fuster, H., Gil, F., & Panova, T. (2016). Trends in scientific literature on addiction to the Internet, video games, and cell phones from 2006 to 2010. International Journal of Preventive Medicine, 7.
– Fuster, H., Chamarro, A., Carbonell, X., & Vallerand, R. J. (2014). Relationship between passion and motivation for gaming in players of massively multiplayer online role-playing games. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(5), 292-297.
Articles divulgatius
– Carbonell, X., Rodríguez, A. T., & Fuster, H. (2016). El potencial adictivo de los videojuegos. In E. Echeburua (Ed.), Abuso de Internet: ¿Antesala para la adicción al juego de azar online? (pp. 83-104). Madrid, Spain: Ediciones Pirámide.
– Fuster, H. (2015). Nuestros hijos y sus videojuegos: saber cuál es su relación y entenderla. Start-T Magazine Books.
– Fuster, H. (2015). Aprender del juego y la ficción. TEDxBarcelona, Barcelona, Spain https://www.youtube.com/watch?v=dQ57-j9mFZc
– Fuster, H. (2014). Diseño y personalización de personajes: avatares como un segundo self. Workroom Barcelona Films & Games Art Direction Congress, Barcelona, Spain.
– Chamarro, A., Oberst, U., Cladellas, R., & Fuster, H. (2020). Effect of the frustration of psychological needs on addictive behaviors in mobile videogamers: The mediating role of use expectancies and time spent gaming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17).
– Calvo, F., Carbonell, X., Oberst, U., & Fuster, H. (2018). May the passion be with you: The addictive potential of collectible card games, miniatures, and dice of the Star Wars universe. Journal of behavioral addictions, 7(3), 727-736.
– Fuster, H., Carbonell, X., Pontes, H. M., & Griffiths, M. D. (2016). Spanish validation of the internet gaming disorder-20 (IGD-20) test. Computers in Human Behavior, 56, 215-224.
– Carbonell, X., Guardiola, E., Fuster, H., Gil, F., & Panova, T. (2016). Trends in scientific literature on addiction to the Internet, video games, and cell phones from 2006 to 2010. International Journal of Preventive Medicine, 7.
– Fuster, H., Chamarro, A., Carbonell, X., & Vallerand, R. J. (2014). Relationship between passion and motivation for gaming in players of massively multiplayer online role-playing games. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(5), 292-297.
Articles divulgatius
– Carbonell, X., Rodríguez, A. T., & Fuster, H. (2016). El potencial adictivo de los videojuegos. In E. Echeburua (Ed.), Abuso de Internet: ¿Antesala para la adicción al juego de azar online? (pp. 83-104). Madrid, Spain: Ediciones Pirámide.
– Fuster, H. (2015). Nuestros hijos y sus videojuegos: saber cuál es su relación y entenderla. Start-T Magazine Books.
– Fuster, H. (2015). Aprender del juego y la ficción. TEDxBarcelona, Barcelona, Spain https://www.youtube.com/watch?v=dQ57-j9mFZc
– Fuster, H. (2014). Diseño y personalización de personajes: avatares como un segundo self. Workroom Barcelona Films & Games Art Direction Congress, Barcelona, Spain.
Xarxes socials