Héctor Fuster Laseca

NOM I COGNOMS: Dr. HÈCTOR FUSTER LASECA

Funció: Professor

Estudis i assignatures

Grau en CDI

– Introducció a la psicologia

– Projectes 2

– Investigació en videojocs

– Treball final de grau

Grau en CAVJA

– Dinàmiques i motivadors del producte digital

Dedicació professional

– Senior Game Designer a THQ Nordic

Formació acadèmica

– Llicenciat en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) 2010

– Màster en Psicologia de la salut i psicoterapia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) 2011

– Màster en Creació, disseny i enginyeria multimèdia per La Salle (Universitat Ramon Llull) 2013

– Doctor en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull) 2017

Àrees d’especialització i experiència

-Disseny de personatges i escenaris.

-Creativitat.

-Psicologia.

-Mecàniques de joc.

-Interacció entre personatges.

-Disseny de jocs, analògics i digitals.

-Iniciativa. Autonomia. Presa de decisions. Visió global.

-Model de negoci.

Publicacions rellevants

Publicacions de recerca

  • Chamarro, A., Oberst, U., Cladellas, R., & Fuster, H. (2020). Effect of the frustration of psychological needs on addictive behaviors in mobile videogamers: The mediating role of use expectancies and time spent gaming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17).

  • Calvo, F., Carbonell, X., Oberst, U., & Fuster, H. (2018). May the passion be with you: The addictive potential of collectible card games, miniatures, and dice of the Star Wars universe. Journal of behavioral addictions, 7(3), 727-736.

  • Fuster, H., Carbonell, X., Pontes, H. M., & Griffiths, M. D. (2016). Spanish validation of the internet gaming disorder-20 (IGD-20) test. Computers in Human Behavior, 56, 215-224.

  • Carbonell, X., Guardiola, E., Fuster, H., Gil, F., & Panova, T. (2016). Trends in scientific literature on addiction to the Internet, video games, and cell phones from 2006 to 2010. International Journal of Preventive Medicine, 7.

  • Fuster, H., Chamarro, A., Carbonell, X., & Vallerand, R. J. (2014). Relationship between passion and motivation for gaming in players of massively multiplayer online role-playing games. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(5), 292-297.

Articles divulgatius

  • Carbonell, X., Rodríguez, A. T., & Fuster, H. (2016). El potencial adictivo de los videojuegos. In E. Echeburua (Ed.), Abuso de Internet: ¿Antesala para la adicción al juego de azar online? (pp. 83-104). Madrid, Spain: Ediciones Pirámide.

  • Fuster, H. (2015). Nuestros hijos y sus videojuegos: saber cuál es su relación y entenderla. Start-T Magazine Books.

  • Fuster, H. (2015). Aprender del juego y la ficción. TEDxBarcelona, Barcelona, Spain https://www.youtube.com/watch?v=dQ57-j9mFZc

  • Fuster, H. (2014). Diseño y personalización de personajes: avatares como un segundo self. Workroom Barcelona Films & Games Art Direction Congress, Barcelona, Spain.

Creació d’apps, obres d’art, programari, jocs i productes.

  • – THQ Nordic (en producció). Gothic Remake. THQ Nordic – Senior Game Designer.

  • – The Breach Studios (en producció). The Harvest. The Breach Studios – Lead Game Designer.

  • – The Breach Studios (2020). Merge Soccer League. Netmarble – Lead Game Designer.

  • – The Breach Studios (2019). LaLiga Top Cards. Liga Nacional de Futbol Profesional (LaLiga) – Lead Game Designer.

  • – Nomada Studio (2018). Gris. Devolver Digital – Consultant Narrative Designer.

Xarxes socials

Twitter: https://twitter.com/hectic_fl

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/hectorfuster/

Web: https://gaming-psychology.com/