Hèctor Fuster Laseca

Nom i cognoms: Hèctor Fuster Laseca
Funció: Professor
Email: hfuster@enti.cat

Estudis i assignatures

Grau en CDI
– Introducció a la Psicologia
– Projectes 2
– Investigació en Videojocs
– Treball Final de Grau

Grau en CAVJA
– Dinàmiques i Motivadors del Producte Digital

Dedicació professional

– Senior Game Designer a THQ Nordic

Formació acadèmica

– Llicenciat en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2010
– Màster en Psicologia de la Salut i Psicoterapia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2011
– Màster en Creació, Disseny i Enginyeria Multimèdia per La Salle (Universitat Ramon Llull), 2013
– Doctor en Psicologia per FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), 2017

Àrees d’especialització i experiència

-Disseny de personatges i escenaris
-Creativitat
-Psicologia
-Mecàniques de joc
-Interacció entre personatges
-Disseny de jocs, analògics i digitals
-Iniciativa. Autonomia. Presa de decisions. Visió global
-Model de negoci

Publicacions rellevants

Publicacions de recerca

– Chamarro, A., Oberst, U., Cladellas, R., & Fuster, H. (2020). Effect of the frustration of psychological needs on addictive behaviors in mobile videogamers: The mediating role of use expectancies and time spent gaming. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17).

– Calvo, F., Carbonell, X., Oberst, U., & Fuster, H. (2018). May the passion be with you: The addictive potential of collectible card games, miniatures, and dice of the Star Wars universe. Journal of behavioral addictions, 7(3), 727-736.

  • – Fuster, H., Carbonell, X., Pontes, H. M., & Griffiths, M. D. (2016). Spanish validation of the internet gaming disorder-20 (IGD-20) test. Computers in Human Behavior, 56, 215-224.
  • – Carbonell, X., Guardiola, E., Fuster, H., Gil, F., & Panova, T. (2016). Trends in scientific literature on addiction to the Internet, video games, and cell phones from 2006 to 2010. International Journal of Preventive Medicine, 7.

  • – Fuster, H., Chamarro, A., Carbonell, X., & Vallerand, R. J. (2014). Relationship between passion and motivation for gaming in players of massively multiplayer online role-playing games. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(5), 292-297.

Articles divulgatius

  • – Carbonell, X., Rodríguez, A. T., & Fuster, H. (2016). El potencial adictivo de los videojuegos. In E. Echeburua (Ed.), Abuso de Internet: ¿Antesala para la adicción al juego de azar online? (pp. 83-104). Madrid, Spain: Ediciones Pirámide.
  • – Fuster, H. (2015). Nuestros hijos y sus videojuegos: saber cuál es su relación y entenderla. Start-T Magazine Books.

  • Fuster, H. (2015). Aprender del juego y la ficción. TEDxBarcelona, Barcelona, Spain https://www.youtube.com/watch?v=dQ57-j9mFZc
  • – Fuster, H. (2014). Diseño y personalización de personajes: avatares como un segundo self. Workroom Barcelona Films & Games Art Direction Congress, Barcelona, Spain.

Creació d’apps, obres d’art, programari, jocs i productes

  • – THQ Nordic (en producció). Gothic Remake. THQ Nordic – Senior Game Designer
    – The Breach Studios (en producció). The Harvest. The Breach Studios – Lead Game Designer
    – The Breach Studios (2020). Merge Soccer League. Netmarble – Lead Game Designer
    – The Breach Studios (2019). LaLiga Top Cards. Liga Nacional de Futbol Profesional (LaLiga) – Lead Game Designer
    – Nomada Studio (2018). Gris. Devolver Digital – Consultant Narrative Designer

Xarxes socials

Twitter
Linkedin
Web