Ruth García López
Professora
Estudis i assignatures
Grau en CAVJA – Art Contemporani, Art Modern
Dedicació professional
Serveis Culturals a Àgora-Fòrum Maresme. Gestió cultural, educadora a museus, guia cultural i gestió de museus.
Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró, Basílica de Santa Maria de Mataró, Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres, Museu Arxiu de Vilassar de Dalt, Fundació Palau de Caldes d’Estrac, Museu Arxiu Municipal de Calella, Sala d’Exposicions del Calisay d’Arenys de Mar…
Comissariat d’exposicions:
Mini-Retro. Ricard Jordà. Museu Arxiu de Llavaneres. Abril-maig de 2018.
Comixxx: El despertar d’una generació censurada. Museu Cerdanyola del Vallès. Inaug. 27-4-2017
Presència de l’Absència. Ricard Jordà. Espai Capgròs i La Destil·leria Espai Cultural,Mataró. Octubre 2016.
Col·lecció Bassat. Nau Gaudí. Consorci d’Art Contemporani de Mataró. Pràctiques i col·laboració. 2016
Coordinació de l’exposició “Col·lecció Bassat 1940-1979”. Tecla Sala, Hospitalet del Llobregat.
Ajudant de Coordinació del projecte realitzat pel grup WABA (World Association of Brick Artists)
Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró, Basílica de Santa Maria de Mataró, Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres, Museu Arxiu de Vilassar de Dalt, Fundació Palau de Caldes d’Estrac, Museu Arxiu Municipal de Calella, Sala d’Exposicions del Calisay d’Arenys de Mar…
Comissariat d’exposicions:
Mini-Retro. Ricard Jordà. Museu Arxiu de Llavaneres. Abril-maig de 2018.
Comixxx: El despertar d’una generació censurada. Museu Cerdanyola del Vallès. Inaug. 27-4-2017
Presència de l’Absència. Ricard Jordà. Espai Capgròs i La Destil·leria Espai Cultural,Mataró. Octubre 2016.
Col·lecció Bassat. Nau Gaudí. Consorci d’Art Contemporani de Mataró. Pràctiques i col·laboració. 2016
Coordinació de l’exposició “Col·lecció Bassat 1940-1979”. Tecla Sala, Hospitalet del Llobregat.
Ajudant de Coordinació del projecte realitzat pel grup WABA (World Association of Brick Artists)
Formació acadèmica
Graduada en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Màster oficial en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Doctoranda en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Museografia i Gestió de Museus. Arte Sostenible.
Gestió de Galeries d’Art. Arte Sostenible.
Màster oficial en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Doctoranda en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Museografia i Gestió de Museus. Arte Sostenible.
Gestió de Galeries d’Art. Arte Sostenible.
Àrees d’especialització i experiència
Història de l’Art. Art Modern i Contemporani. Especialitat en Barroc, segle XIX, avantguardes del segle XX.
Forja artística
Història
Arxius i documentació
Investigació
Comissariat d’Exposicions
Antropologia social i cultural
Dibuix i tècniques plàstiques
Teatre
Coordinació i organització
Comunicació
Forja artística
Història
Arxius i documentació
Investigació
Comissariat d’Exposicions
Antropologia social i cultural
Dibuix i tècniques plàstiques
Teatre
Coordinació i organització
Comunicació
Articles divulgatius
Josep Mª Jujol, el geni més enllà del Modernisme. Pronunciada el 29/01/2020. Àules Sènior d’Extensió Universitària. Mataró.
Jujol i la forja. Pronunciada el 13/2/2019. Dins dels actes de celebració Jujol140. Aula Cultural de la Gent Gran. Ajuntament de Sant Joan Despí
Puig i Cadafalch polifacètic. Pronunciada el 29/11/2017. Org. Amics de J. Puig i Cadafalch. Sala d’Actes Fundació Iluro. Mataró.
Les Esmandies un tresor pel barri. Pronunciada el 21/10/2016. Casal de les Esmandies. Mataró.
Redescobrint la Capella dels Dolors, iconografia i misteris d’una obra mestra del Barroc. Pronunciada el 24/7/2016. Capella dels Dolors de Santa Maria, Mataró.
Els paisatges forjats del Modernisme català: la inspiració en el medi natural. L’aplicació del ferro forjat en l’arquitectura i la decoració. Pronunciada el 18/3/2016, Besalú. Dins els actes de la Fira del Ferro.
Jujol i la forja. Pronunciada el 13/2/2019. Dins dels actes de celebració Jujol140. Aula Cultural de la Gent Gran. Ajuntament de Sant Joan Despí
Puig i Cadafalch polifacètic. Pronunciada el 29/11/2017. Org. Amics de J. Puig i Cadafalch. Sala d’Actes Fundació Iluro. Mataró.
Les Esmandies un tresor pel barri. Pronunciada el 21/10/2016. Casal de les Esmandies. Mataró.
Redescobrint la Capella dels Dolors, iconografia i misteris d’una obra mestra del Barroc. Pronunciada el 24/7/2016. Capella dels Dolors de Santa Maria, Mataró.
Els paisatges forjats del Modernisme català: la inspiració en el medi natural. L’aplicació del ferro forjat en l’arquitectura i la decoració. Pronunciada el 18/3/2016, Besalú. Dins els actes de la Fira del Ferro.
Creació d’apps, obres d’art, programari, jocs i productes
VVAA. Autobiografia de Mataró. Editorial Efadós. 2019
GÍMENEZ BLASCO, Joan i Ruth GARCIA LÓPEZ. Les petjades de Santa Teresa a Mataró. El Carmel: un camí de segles. Editorial Efadós. (Pendent de publicació 2020-2021)
GARCIA LÓPEZ, Ruth i Héctor LÓPEZ SILVA. La Forja. Col·lecció Eines i feines. Editorial Brau Edicions. (Pendent de publicació finals del 2020)
GÍMENEZ BLASCO, Joan i Ruth GARCIA LÓPEZ. Les petjades de Santa Teresa a Mataró. El Carmel: un camí de segles. Editorial Efadós. (Pendent de publicació 2020-2021)
GARCIA LÓPEZ, Ruth i Héctor LÓPEZ SILVA. La Forja. Col·lecció Eines i feines. Editorial Brau Edicions. (Pendent de publicació finals del 2020)
Publicacions rellevants
«Els cartrons de les Santes i el pintor Joan-Carles Panyó i Figaró. Una mostra d’art efímer de l’època barroca a Mataró». Revista FULLS del Museu Arxiu de Santa Maria, núm.121. Maig 2018
«Hipòtesis de la procedència i vinguda de la imposta paleo-bizantina trobada a la sagristia de la Basílica de Santa Maria de Mataró». XXXI Sessió d’Estudis Mataronins, novembre 2014.
«Estudi per a la identificació iconogràfica de les teles de la Sala de Juntes de la Capella dels Dolors de la Basílica de Santa Maria de Mataró». XXX Sessió d’Estudis Mataronins, novembre 2013.
«Hipòtesis de la procedència i vinguda de la imposta paleo-bizantina trobada a la sagristia de la Basílica de Santa Maria de Mataró». XXXI Sessió d’Estudis Mataronins, novembre 2014.
«Estudi per a la identificació iconogràfica de les teles de la Sala de Juntes de la Capella dels Dolors de la Basílica de Santa Maria de Mataró». XXX Sessió d’Estudis Mataronins, novembre 2013.