Ruth Sofía Contreras Espinosa, PhD.
Professora
Estudis i assignatures
Grau en CDI – Usabilitat i anàlisis de Jocs
Grau en CAVJA – Disseny Centrat en l’usuari, Heurística i experiència d’ús digital
Grau en CAVJA – Disseny Centrat en l’usuari, Heurística i experiència d’ús digital
Dedicació professional
Coordinadora i cofundadora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment fundat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.
Formació acadèmica
Llicenciat en Belles arts per La Universitat de Barcelona (UB)
Màster en Gestió de la producció Multimèdia per La Salle
Doctora en Enginyeria Multimèdia per La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Màster en Gestió de la producció Multimèdia per La Salle
Doctora en Enginyeria Multimèdia per La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Àrees d’especialització i experiència
UX-UI
Gamificació
Serious Games
Disseny de jocs, analògics i digitals
Gamificació
Serious Games
Disseny de jocs, analògics i digitals
Publicacions rellevants
Online User Reviews as a Design Strategy for Global Communities: Contributions of the Open Device Labs Case. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM)
2019, pp11-15 | journal-article. https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/11042
Game testing and evaluation on real devices: Exploring in the case of the Open Device Lab community. First Monday. 2019, pp08-01 | journal-article. https://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/9525
How Society’s Negative View of Videogames Can Discourage Brands from Sponsoring eSports. 2019 | book-chapter. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-37983-4_11
Gamificación en aulas universitarias. InCom-UAB Publicacions. Bellaterra: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona. 2016. ISBN 978-84-944171-6-0 | book. https://ddd.uab.cat/record/166455
Jugadores, escritores e influencers en redes sociales: procesos de profesionalización entre adolescentes. Revista Latina de Comunicación Social. 2019, 74, pp 214- 236| journal-article. http://www.revistalatinacs.org/074paper/1328/RLCS-paper1328.pdf
2019, pp11-15 | journal-article. https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/11042
Game testing and evaluation on real devices: Exploring in the case of the Open Device Lab community. First Monday. 2019, pp08-01 | journal-article. https://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/9525
How Society’s Negative View of Videogames Can Discourage Brands from Sponsoring eSports. 2019 | book-chapter. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-37983-4_11
Gamificación en aulas universitarias. InCom-UAB Publicacions. Bellaterra: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona. 2016. ISBN 978-84-944171-6-0 | book. https://ddd.uab.cat/record/166455
Jugadores, escritores e influencers en redes sociales: procesos de profesionalización entre adolescentes. Revista Latina de Comunicación Social. 2019, 74, pp 214- 236| journal-article. http://www.revistalatinacs.org/074paper/1328/RLCS-paper1328.pdf