Skip to content

Ruth Sofía Contreras Espinosa

Professora

Estudis i assignatures

  • Grau en CDI – Usabilitat i anàlisis de Jocs
  • Grau en CAVJA – Disseny Centrat en l’usuari, Heurística i experiència d’ús digital

Dedicació professional

  • Coordinadora i cofundadora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment fundat per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Formació acadèmica

  • Llicenciat en Belles arts per La Universitat de Barcelona (UB)
  • Màster en Gestió de la producció Multimèdia per La Salle
  • Doctora en Enginyeria Multimèdia per La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Àrees d’especialització i experiència

  • UX-UI
  • Gamificació
  • Serious Games
  • Disseny de jocs, analògics i digitals

Articles divulgatius

  • https://www.metadata.cat/opinio/311/gamificacio-govern-electronic-ruth-contreras
  • https://www.investigacionyciencia.es/blogs/ciencia-y-sociedad/96/posts/juegos-como-accin-poltica-15156
  • https://www.investigacionyciencia.es/blogs/ciencia-y-sociedad/96/posts/juegos-serios-y-juegos-de-compromiso-15454
  • https://www.investigacionyciencia.es/blogs/ciencia-y-sociedad/96/posts/chicas-y-videojuegos-el-prejuicio-de-gnero-sigue-siendo-un-problema-en-la-industria-15808
  • https://theconversation.com/juegos-como-pokemon-go-ayudan-a-fomentar-la-participacion-ciudadana-133710

Publicacions rellevants

  • Online User Reviews as a Design Strategy for Global Communities: Contributions of the Open Device Labs Case. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) 2019, pp11-15 | journal-article. https://online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/11042
  • Game testing and evaluation on real devices: Exploring in the case of the Open Device Lab community. First Monday. 2019, pp08-01 | journal-article. https://firstmonday.org/ojs/index.php/fm/article/view/9525
  • How Society’s Negative View of Videogames Can Discourage Brands from Sponsoring eSports. 2019 | book-chapter. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-37983-4_11
  • Gamificación en aulas universitarias. InCom-UAB Publicacions. Bellaterra: Institut de la Comunicació, Universitat Autònoma de Barcelona. 2016. ISBN 978-84-944171-6-0 | book. https://ddd.uab.cat/record/166455
  • Jugadores, escritores e influencers en redes sociales: procesos de profesionalización entre adolescentes. Revista Latina de Comunicación Social. 2019, 74, pp 214- 236| journal-article. http://www.revistalatinacs.org/074paper/1328/RLCS-paper1328.pdf
×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!