Sanctorvm, el joc de taula de l’Alumni Toni Bonet assoleix el seu Kickstarter

De les aules d’Enti sorgeixen alumnes preparats per abordar qualsevol faceta de l’àmbit lúdic digital, però aquestes mateixes habilitats i coneixements es poden aplicar a molts altres camps. No en va, una de les primeres tasques que se’ls demana a l’assignatura de disseny de jocs és fer un joc de taula tradicional.

Toni Bonet, Alumni nostre del grau CAVJA, és un apassionat dels jocs de taula i junt amb un grup d’amics han dissenyat el seu primer joc que ha tingut un magnífic suport a Kickstarter, assolint ràpidament el seu objectiu de financiació.

Hem parlat amb ell i en aquesta petita entrevista podreu llegir com és el joc i sobretot com tot el què ha aprés a les aules d’Enti-UB l’ha ajudat a embarcar-se exitosament en aquest projecte que podeu veure a la seva web.

Parla’ns una mica de tu mateix. D’on ets, quan vas néixer, on vius,…

El meu nom és Toni Bonet Balanzat, vaig néixer a Eivissa el 28 de setembre del 1991 i actualment estic vivint a aquesta meravellosa illa. Així i tot, he viscut més de vuit anys a la ciutat de Barcelona per raons acadèmiques i laborals.

La teva afició a l’art com sorgeix?

Ja des de molt petit vaig tenir la sort de créixer al costat de consoles com Super Nintendo i Game Boy, grans joies del meu tiet. És allà on crec que va començar a originar-se un entorn “friki” que va propiciar a què naixés en mi la passió pel món dels videojocs. Entrant a l’edat adulta, vaig començar a qüestionar-me tota la feina que duia crear un videojoc, sorgint la curiositat i les ganes d’aprendre tot el seu procediment. El que més em cridava l’atenció era el procés creatiu, ja no només de l’estètica i el visual del mateix joc, sinó també d’altres aspectes com la música, les mecàniques, el level design, el concept art…

Quan i per què decideixes entrar a ENTI?

Els inicis de la meva formació universitària varen ser en el sector de les finances i la gestió i direcció d’empreses. Però, al fons del meu cor, hi havia quelcom artístic i lligat directament amb els videojocs i jocs de taula, que volia néixer, créixer i desenvolupar-se en sintonia amb els estudis que ja tenia. Va ser en aquest moment quan vaig decidir que volia aprendre a crear videojocs. A diferència dels estudis que havia cursat amb anterioritat, els cursos i programes universitaris relacionats amb els videojocs i el 3D, són encara d’un alt cost econòmic, pel que després de treballar, estalviar i analitzar les diverses opcions, vaig escollir ENTI per ser una escola adscrita a la UB, amb una ubicació immillorable i una àmplia oferta acadèmica que té en compte les diverses especialitats i disciplines dins del món dels videojocs.

Què és el que més recordes del primer any a ENTI?

El que més recordo del primer any a ENTI són les grans amistats que vaig fer. Realment, tots vàrem ser una gran pinya que avui en dia encara perdura. També mencionar als professors que se’ls hi podia veure la passió i dedicació al sector dels videojocs.

Què vas aprendre durant el grau que consideris que t’ha ajudat a definir-te com artista?

El que més em va agradar del Grau és que et permet veure totes les disciplines que formen un videojoc (Programació, 2D, 3D, Animació, FX…). Crec que aquesta visió global va aconseguir despertar encara més la meva curiositat artística. En el meu cas vaig decidir especialitzar-me com a 3D Artist.

Explique’ns el teu últim projecte…

Sanctorvm és un joc de taula cooperatiu de terror espacial que, aquest mateix any, ha estat finançat mitjançant la plataforma de Kickstarter. En ell, un dels jugadors passa a ser l’Overlord (el qual actua com a conta contes) i guia a La Familia (la resta dels jugadors) al llarg de les aventures en un univers macabre i descabellat.

Aquesta idea sorgeix a partir d’una proposta casual entre amics. Des de fa molts anys, cada setmana ens reunim per a jugar a jocs de taula i rol. Un dia se’m va acudir crear el meu propi sistema de joc. En aquell temps vaig conèixer a l’Andrés (Escriptor) i li vaig proposar si volia crear la primera aventura. Tot això va anar evolucionant fins a desenvolupar-se en tot un univers. Ràpidament vàrem veure que això tenia un gran potencial, pel que vàrem decidir dur-ho al següent nivell.

Quines són les eines que has usat per la creació del material gràfic del joc?

Sanctorvm té diverses propostes artístiques: Als seus inicis només treballàvem amb el blanc i negre, però ben aviat vàrem voler representar el terme de la Dualitat en tot l’art: Mesclant el B&N i Color, Tradicional i Digital, 2D i 3D… Una de les eines que més he utilitzat és el software de 3DS MAX, gràcies als potents renders, hem pogut representar tot el joc de taula digitalment (MockUps). A més, molts dels components es varen modelar primer i texturitzar, per després treure un render “Top view” i tenir-ho en 2D. No oblidem mencionar al gran Adobe Photoshop que a sigut tota la “cola” del projecte.

Com et sents desprès de veure l’interès que el vostre joc a captat a Kickstarter i que molt sorgeix per l’atractiu de la proposta artística del joc?

Estem molt contents! Kickstarter és una gran plataforma per a aconseguir finançament, però també està plena de competidors i és aquí on Sanctorvm hi ha sabut destacar gràcies a l’art. Aquest és l’any de les miniatures (quan parlem de jocs de taula) i nosaltres des del principi ho sabíem. Hem sabut com gestionar-ho, i gràcies a diverses col·laboracions artístiques hem pogut crear un joc visualment molt atractiu.

Com veus el teu futur en el camp artístic? Que creus que vas aprendre a ENTI que t’hagi preparat per al món laboral que t’espera acabat el grau.

Cada vegada ho veig tot molt més clar. Actualment estic com a 3D Artist (Freelancer) i dono classes de 3D i programació a Eivissa. A tota la gent que està començant els hi vull donar un missatge d’esperança: Creieu en vosaltres mateixos i sobretot no us rendiu!