Skip to content

Toni Melgarejo i el disseny de so a Rewind Hispano 2021

Toni Melgarejo ( el podeu seguir a TW: @ToniMelgarejo IG: @toni.mscn YT: Toni Melgarejo ) és un dels alumnes de tercer del Grau en Producció de Música i So per a la Indústria de l’Entreteniment a ENTI Sound que ha tingut la sort de treballar en un dels projectes audiovisuals més vistos cada any: el vídeo resum «REWIND HISPANO» orquestrat pel youtuber Alecmolon, i que és un autèntic «Qui és Qui» del panorama dels influencers i les seves celebritats favorites any rere any.

El nivell de producció d’aquest vídeo no ha parat de pujar, així com la qualitat de les persones que hi contribueixen, per tant per a nosaltres és tot un orgull que després de participar amb algunes composicions seves al REWIND HISPANO 2020, aquest any Toni Melgarejo hagi tingut responsabilitat també en el disseny sonor.

 

I qui millor per explicar-ho que ell mateix que ens respon a unes preguntes.

Durant el Rewind Hispano 2020 vas participar amb una composició que va acabar tocant al piano ni més ni menys que Jaime Altozano. Com ha estat la teva participació al Rewind de 2021?

La meva experiència participant al Rewind del 2021 ha estat increïble. Aquest any he tingut més càrrega de treball perquè estava tant a l’equip de música, com fent el disseny de so, juntament amb Alecmolon. Treballar en els dos rols ha fet que hagi pogut estar més ficat en el projecte i sentir-me’n més part, veient-lo créixer des del minut u.

El Rewind és un producte complex, amb múltiples escenes i canvis de ritme: pots estar en un banc mirant el capvespre i de cop en ple “Joc del Calamar”. Com abordes el disseny del so amb un producte que pot requerir tants moments sonors diferents?

És sens dubte una de les coses que fa tan complex i peculiar aquest vídeo. Hi ha moltes escenes de curta durada que d’inici a fi tenen un ritme d’acció molt elevat i que requereix un disseny de so d’aquesta intensitat i que estigui preparat per transicionar a un estat que pot arribar a ser l’oposat del que venim a la escena anterior.

A part del disseny de so t’has encarregat també de compondre algunes peces, oi? Quines són?

Sí, a banda del disseny de so he estat component al costat dels meus companys Guille Sacido, Bastián Jorquera i CCF, un equip molt professional amb qui sempre és un gust treballar.

Les peces musicals que vaig fer van ser l’adaptació del concert per a trompeta de Haydn, que sona a l’escena del joc del calamar, el tema que vam escoltar quan apareix el Dr. Octopus al costat de Spiderman i l’escena final en homenatge a les víctimes. A banda d’això vaig fer petits temes a manera de picada d’ullet musical quan apareix Toreto i quan Menos Trece surt tocant una guitarra.

A la faceta de compositor, vas tenir llibertat per crear la teva peça o et van donar indicacions precises d’on havia de sonar i amb quines imatges aniria acompanyada?

El Rewind és un projecte que es caracteritza per fer referències a moltes coses, per la qual cosa moltes d’aquestes referències serien introduïdes amb la música. Per exemple, per a l’escena de Spiderman, fent una picada d’ullet a l’última pel·lícula, vam compondre un tema que tingués característiques tant melòdiques com tímbriques similars als temes de les tres diferents sagues del superheroi, on l’harmonia recordava la primera trilogia i la melodia tenia trets de les altres dues sagues fent un joc molt interessant.

La música del Rewind té molts responsables. Us heu hagut de coordinador entre diversos músics o has pogut treballar les teves parts amb independència?

Nosaltres treballàvem de la manera següent: Ens repartíem les escenes en funció de l’especialitat de cadascú, de vegades per parelles, però compartíem regularment els nostres avenços per fer suggeriments i fins i tot afegir pistes entre tots. Per a l’última escena, Alec ens va dir que era la més important de tot el Rewind, per la qual cosa volia que d’inici a fi hi participéssim tots, és per això que cadascú va fer una versió diferent d’on després d’un visionat de totes vam ajuntar les característiques fortes de cadascuna per compondre una de nova basada en les anteriors.

Un dels avantatges de treballar amb un equip tan bo, és que pots fer coses que saps que no són rendibles però que tot i així acabes fent perquè saps que aportaran més qualitat al projecte i que ho aconseguirem fer en el termini limitat que tenim.

Explica’ns una mica amb quin equip tècnic has comptat per a aquest Rewind. Has travat des de casa amb el teu propi material o has tingut accés a algunes instal·lacions o equips llogats per a l’ocasió?

Tant per a la música com per al disseny de so, he treballat des de casa amb el material del meu home studio on ha predominat l’ús d’instruments com ara guitarra acústica, guitarra clàssica, piano i llibreries tant de sons com orquestrals i micròfons utilitzats per gravar foley .

Què diries que t’ha estat més útil i pràctic, de tota la formació que has rebut durant el grau, per participar en un projecte com aquest?

Sens dubte el que més destaco és l’assignatura de filmscoring, on he pogut veure el mètode per afrontar com compondre per a un audiovisual on la composició va en funció de la imatge. També vull destacar l’assignatura de “disseny de so”, que ha estat molt rellevant en la meva formació ja que és on he invertit més hores en aquest projecte.

Indirectament “mescla i mastering” m’ha servit de molt perquè una bona mescla fa que els passos anteriors destaquin encara més al Rewind i quedi un resultat professional.

Ara que estàs a tercer i encarant el darrer tram del grau, què destacaries del teu pas per ENTI Sound?

El meu pas per ENTI ha estat molt rellevant en la meva carrera professional, ja que és on he après a fer moltes de les coses que a dia d’avui sempre utilitzo en els meus projectes que abans desconeixia i on he millorat en aquelles coses que ja sabia fer abans d’entrar-hi.

És una carrera on he pogut enfrontar-me a reptes que apareixen a l’hora de fer un projecte professional, cosa que m’ha donat una preparació i coneixement del medi enorme. Estic molt agraït amb la universitat i amb el professorat que sens dubte és molt talentós i motivador.

Com a professional de la música, cap on va Toni Melgarejo? Com veus el teu futur o en quines àrees et vols concentrar: composició, interpretació, producció…?

El món de la música i el so em té tan fascinat que fa que hi dediqui totes les hores. Totes les àrees que l’envolten em resulten molt atractives i crec que conèixer i haver participat en projectes com a tècnic, productor, intèrpret, compositor i dissenyador de so, fa que tingui una visió més àmplia a l’hora de començar un nou projecte. Però sens dubte, el que més m’apassiona és compondre bandes sonores i disseny de so per a audiovisuals.

Digues-me, després de 2 participacions, hi ha ganes per estar també a Rewind 2022?

Per descomptat! M’ha encantat poder participar en un projecte tan professional amb participacions com la d’Ibai, Rubius i el mateix Lionel Messi entre moltes celebritats d’Internet.
Espero poder tornar a formar part l’any que ve, l’Alec i la productora DHC FILMS van estar molt contents i em van felicitar pel gran treball realitzat.

Tinc moltes ganes que es torni a fer el millor vídeo de l´any!

 

I segurament Toni no vagi gaire desencaminat ja que a la data d’aquesta publicació el vídeo ja compta amb més de 18M de visualitzacions, i és un excel·lent aparador per al treball de Toni al que desitgem, ara i sempre, el millor en el futur .

×ATENCIÓ: Cookies no configurades en l'idioma actual. Revisa la teva configuració al plugin, gràcies!